Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI
YÖNETİM VE ORGANİZASYON TEZLİ YÜK.LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.sbe.ktu.edu.tr/sbe2/index.php
Tel: +90 0462 3772437
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI / YÖNETİM VE ORGANİZASYON TEZLİ YÜK.LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISL5915Aile İşletmeleri Yönetimi3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİŞLETME ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Kader ŞAHİN
Diğer Öğretim Üyesi-
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu ders aile işletmelerinde yönetimin çeşitli fonksiyonlarını konu almaktadır. Gerek ulusal gerekse uluslararası düzeyde aile işletmeleri oldukça geniş bir paya sahiptirler. Ancak, aile işletmelerinin sürekliliği önemli bir sorunu ifade etmektedir. Tüm işletmelerde olduğu gibi, aile işletmelerinin sürekliliği de büyük ölçüde kendilerini çevreye uyarlayabilmelerine bağlıdır. Bu sebeple, bu ders kapsamında aile işletmelerinin öğrenen örgüt olmasında rekabetçi üstünlük sağlayacak temel işletme ve yönetim fonksiyonlarına ilişkin kavram ve olgular derinlemesine incelenmektedir.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Aile işletmelerini tanımlayabilir ve aile işletmelerinin yönetimi konusunda temel bir bakış açısına sahip olabilirler1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
ÖK - 2 : Aile işletmelerini diğer işletme türleri ile karşılaştırabilir, aile işletmesinin başarısına ve başarısızlığına neden olan faktörleri teşhis edebilirler1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
ÖK - 3 : Aile işletmelerinin kurumsallaşma süreçlerini analiz edebilirler1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
ÖK - 4 : İlgili alanda ihtiyaç duydukları bilgiye nereden ve nasıl ulaşabilecekleri konusunda bilgi sahibi olabilir, bilimsel bir çalışma kapsamında bir yöntem kurgulayabilir, geliştirebilir, uygulayabilir ve sonuçları değerlendirebilirler1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Aile işletmelerini çok boyutlu bir şekilde ele alarak, sürekliliklerinin sağlanması adına dikkat edilmesi gereken hususları içermektedir. Bunlar, kurucular, sosyal sermaye, aile ve iş değerleri, örgütsel yedekleme süreci, stratejik yönetim süreci, kurumsallaşma, sektörel yapı, ekonominin durumu, politikalar, teknoloji, dış pazarlar gibi unsurlardan oluşmaktadır.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Aile işletmeleri yönetimi: Temel kavramlar, Avantajları ve Dezavantajları
 Hafta 2Aile işletmelerinin yaşam döngüsü
 Hafta 3Aile İşletmelerinde Sistem Modelleri
 Hafta 4Aile işletmelerinde süreklilik ve sürekliliği etkileyen faktörler
 Hafta 5Aile işletmelerinin sürekliliği etkileyen dışsal unsurlar
 Hafta 6Aile işletmelerinin diğer işletme türlerinden farklılıkları
 Hafta 7Aile işletmelerinin Kurucuları ve Sosyal Sermayesi
 Hafta 8Aile işletmelerinde Benimsenen Aile ve İş Değerleri
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Kurumsal Yönetim
 Hafta 11Aile İşletmelerinde Kurumsallaşma ve Kurumsallaşmanın Unsurları
 Hafta 12Aile İşletmelerinde örgütsel yedekleme süreci
 Hafta 13Aile işletmelerinde insan kaynakları uygulamaları
 Hafta 14Aile işletmelerinde stratejik yönetim süreci
 Hafta 15Aile işletmelerinin uluslararasılaşması ve genel değerlendirme
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Özcan, E. L. 2015; Aile Şirketleri ve Kurumsallaşma, Ankara Ofset Basım Matbaacılık, Ankara.
2İlhami Fındıkçı, Aile Şirketleri, Alfa Yayıncılık
3İnci Özkul, Aile Şirketleri ve Profesyonel Yöneticiler, Bulut Yayınları
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 04/2017 2 20
Yıl içi çalışma 12 05/2017 2,5 30
Dönem sonu sınavı 16 06/2017 3 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 12 2 24
Arasınav 2 1 2
Kısa sınav 7 1 7
Dönem sonu sınavı için hazırlık 12 3 36
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü225