Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI
YÖNETİM VE ORGANİZASYON TEZLİ YÜK.LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.sbe.ktu.edu.tr/sbe2/index.php
Tel: +90 0462 3772437
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI / YÖNETİM VE ORGANİZASYON TEZLİ YÜK.LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISL5070Toplam Kalite Yönetimi3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİŞLETME ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Taner ACUNER
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Toplam kalite yönetiminin esasları hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve uygulamaya dönük çalışmalar yapmak.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Kalite ve kalite yönetiminin tarihi gelişim sürecini açıklayabileceklerdir.1,2,51,6,
ÖK - 2 : Toplam Kalite Yönetiminin firma faaliyetlerinin sonuçları üzerindeki etkisini tahmin edebileceklerdir. 1,2,51,6,
ÖK - 3 : Toplam Kalite Yönetiminin uygulanmasında ortaya çıkan sorunları çözebileceklerdir. 1,2,51,6,
ÖK - 4 : Toplam Kalite Yönetiminde kullanılan araç ve tekniklerin uygulanan alana göre değişimine ilişkin örnekleri inceleyebileceklerdir.1,2,51,6,
ÖK - 5 : Toplam Kalite Yönetimini farklı bir alana uygulayabileceklerdir. 1,2,51,6,
ÖK - 6 : Toplam Kalite Yönetiminin temel kavramlarını ve yaklaşımlarını sıralayabileceklerdir.1,2,51,6,
ÖK - 7 : Toplam Kalite Yönetiminin araç ve tekniklerini sıralayabileceklerdir.1,2,51,6,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Müşteri memnuniyeti, kalite kontrol çemberleri, kalite güvence sistemleri, sürekli iyileştirme (kaizen) , öğrenen organizasyonlar, Toplam Kalite Yönetimi'nde insan faktörü.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Müşteri Memnuniyeti
 Hafta 2Kalite Kontrol Çemberleri
 Hafta 3Kalite Güvence Sistemleri
 Hafta 4Sürekli İyileştirme(Kaizen)
 Hafta 5Öğrenen Organizasyonlar
 Hafta 6Toplam Kalite Yönetimi'nde İnsan Faktörü
 Hafta 7Toplam Kalite Yönetiminde Motivasyon Teknikleri
 Hafta 8Toplam Kalite Yönetiminde Liderlik Yaklaşımları
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Kalite Ekonomisi
 Hafta 11Toplam Kalite Yönetiminde Bilgi Yönetimi
 Hafta 12Toplam Kalite Yönetiminde Değişim Yönetimi
 Hafta 13Toplam Kalite Kültürü
 Hafta 14Beyin Fırtınası Tekniği
 Hafta 15Toplam Kalite Yönetiminde Vak'a Çalışmaları
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Imai, M. 1994, Kaizen: Japonya'nın Rekabetteki Başarısının Anahtarı, Brisa Yayınları, İstanbul.
2Efil, İ. 1999, Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi, Alfa Yayınları, İstanbul.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 ../11/2021 1 30
Ödev 12 ../12/2021 1 20
Dönem sonu sınavı 16 ../01-02/2022 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 20 1 20
Arasınav 1 1 1
Ödev 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 25 1 25
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü202