Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI
PAZARLAMA TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.sbe.ktu.edu.tr/sbe2/index.php
Tel: +90 0462 3772437
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI / PAZARLAMA TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISL5790Doğrudan Pazarlama3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİŞLETME ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Doğrudan pazarlama ile ilgili kavramları ile seviyede incelenmesi ve araştırılmasıdır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : doğrudan pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecekler.1,3,4,5,6,7,8,9,101,6
ÖK - 2 : doğrudan pazarlamada kullanılan araçların mahiyetini, çeşitlerini ve özelliklerini açıklayabilecekler.1,3,4,5,6,7,8,9,101,6
ÖK - 3 : endüstriyel pazarlar ve tüketiciler pazarında doğrudan pazarlama uygulamalarını gösterebilecekler.1,2,3,4,5,6,7,8,9,101,6
ÖK - 4 : doğrudan pazarlamada kullanılan araçlar ile işletmenin stratejik pazarlama planı arasındaki ilişkiyi belirleyebilecekler.1,2,3,4,5,6,7,8,9,101,6
ÖK - 5 : doğrudan pazarlama planlanmasında kullanılabilecek stratejileri özetleyebilecekler.1,2,3,4,5,6,7,8,9,101,6
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Genel olarak doğrudan pazarlama, endüstriyel pazarlarda doğrudan pazarlama uygulamaları, doğrudan pazarlamada stratejik pazarlama planlaması ve kullanılması uygun olan stratejiler, doğrudan pazarlamanın uygulanmasında kullanılan araçlar, doğrudan pazarlamanın uygulanması.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Doğrudan pazarlamanın kapsamı ve özellikleri
 Hafta 2Doğrudan pazarlama, modern pazarlama ve birebir pazarlama
 Hafta 3Doğrudan pazarlama ve marka
 Hafta 4Endüstriyel pazarlarda doğrudan pazarlama uygulamaları
 Hafta 5Doğrudan pazarlamada stratejik pazarlama planlaması
 Hafta 6Doğrudan pazarlama planlanmasında kullanılabilecek stratejiler
 Hafta 7Doğrudan pazarlamada kullanılan araçların özellikleri (telefon, yazılı basın, bilgisayarlar ve elektronik reklamcılık, radyo ve televizyon yayınları ve doğrudan postalama)
 Hafta 8Doğrudan pazarlamada kullanılan araçların özellikleri (E-posta, kişisel satış, kataloglar, E-ticaret ve internet)
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Doğrudan pazarlamada kullanılan araçların seçimi
 Hafta 11Türkiye'de doğrudan pazarlama uygulamaları
 Hafta 12Dünyada doğrudan pazarlama
 Hafta 13Büyük işletmeler için doğrudan pazarlama
 Hafta 14Küçük ve orta ölçekli işletmeler için doğrudan pazarlama
 Hafta 15Örnek olaylar
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Pırnar, İ. 2002; Doğrudan Pazarlama, 3.Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
 
İlave Kaynak
1Geller, K.L. 2003; Kârlı Doğrudan Pazarlama, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 09/04/2018 1,10 30
Ödev 12 1 20
Dönem sonu sınavı 16 28/05/2018 1,20 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 9 14 126
Arasınav için hazırlık 10 2 20
Arasınav 1.1 1 1.1
Ödev 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 12 3 36
Dönem sonu sınavı 1.2 1 1.2
Toplam Çalışma Yükü227.3