Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI
PAZARLAMA TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.sbe.ktu.edu.tr/sbe2/index.php
Tel: +90 0462 3772437
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI / PAZARLAMA TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISL5999Endüstriyel Pazarlama3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİŞLETME ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Hatice Dilara KESKİN
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Endüstriyel pazarlama ile ilgili temel kavramları öğretmektir.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : endüstriyel pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımlayabililirler. 4,51,3,
ÖK - 2 : endüstriyel pazarlamanın yapısını açıklayabilirler. 4,51,3,
ÖK - 3 : endüstriyel pazarlarda endüstriyel müşterilerin satın alma davranışlarını etkileyen modelleri ve çevresel faktörleri açıklayabilirler. endüstriyel pazarlarda pazarlama araştırma4,51,3,
ÖK - 4 : endüstriyel pazarlarda pazarlama araştırmasının nasıl yapılacağını gösterebilirler.4,51,3,
ÖK - 5 : endüstriyel pazarlarda ürünlerin nasıl geliştirileceğini, hangi fiyatlama yönteminin kullanılacağını, dağıtımının hangi kanallar aracılığıyla yapılacağını ve hangi tutundurma araçlarının kullanılacağını gösterebilirler.4,51,3,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Endüstriyel pazarlamanın yapısı, endüstriyel pazarlamada satın alma işlemi, endüstriyel pazarlar ve müşteri davranışları, endüstriyel pazarlarda pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemi, endüstriyel pazarlamada pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve konumlama, endüstriyel pazarlamada ürün geliştirme ve yönetimi, fiyat yönetimi, dağıtım kanalı kararları ve tutundurma kararları ve endüstriyel pazarlamada rekabet analizi.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Endüstriyel pazarlar ve özellikleri
 Hafta 2Endüstriyel pazarlamanın yapısı
 Hafta 3Endüsriyel pazarlamada satın alma işlemi
 Hafta 4Endüstriyel pazarlar ve müşteri davranışları
 Hafta 5Endüstriyel pazarlarda pazarlama araştırması
 Hafta 6Endüstriyel pazarlarda pazarlama bilgi sistemi
 Hafta 7Endüstriyel pazarlamada pazar bölümleme
 Hafta 8Endüstriyel pazarlamada hedef pazar seçimi ve konumlama
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Endüstriyel pazarlamada ürün geliştirme ve yönetimi
 Hafta 11Endüstriyel pazarlamada ürün geliştirme ve yönetimi
 Hafta 12Endüstriyel pazarlamada fiyat yönetimi
 Hafta 13Endüstriyel pazarlamada dağıtım kanalı kararları
 Hafta 14Endüstriyel pazarlamada tutundurma kararları
 Hafta 15Endüstriyel pazarlamada rekabet analizi
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Balta, N. Figen. 2006; Endüstriyel Pazarlama, Nobel Yayınları, Ankara.
 
İlave Kaynak
1Arslan, F. Müge. 2012; Endüstriyel Pazarlama Rekabetsel Yaklaşım, Beta Yayınları, İstanbul.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 18/04/2024 1 30
Ödev 12 9/05/2024 20
Dönem sonu sınavı 16 30/05/2024 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 9 14 126
Arasınav için hazırlık 10 2 20
Arasınav 1.1 1 1.1
Ödev 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 12 3 36
Dönem sonu sınavı 1.2 1 1.2
Toplam Çalışma Yükü227.3