Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI
PAZARLAMA TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.sbe.ktu.edu.tr/sbe2/index.php
Tel: +90 0462 3772437
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI / PAZARLAMA TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISL5950Pazarlamada İletişim3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİŞLETME ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Fazıl KIRKBİR
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Pazarlama iletişim dersini amacı temel pazarlama iletişimi kavramının ve bütünleşik pazarlama iletişimi kavramını öğretmektir.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : pazarlamada iletişimle ilgili temel kavramları tanımlayabilirler.6,71,
ÖK - 2 : pazarlamada iletişimin gelişim sürecini açıklayabilirler.6,71,
ÖK - 3 : pazarlama iletişimi sürecindeki sorunların kaynaklarını gösterebilirler.6,71,
ÖK - 4 : pazarlamada kullanılan iletişim teknikleri arasındaki ilişkiyi bir çizelge yardımıyla gösterebilirler.6,71,
ÖK - 5 : pazarlama uygulamalarında iletişim teknikleri ile ilgili genel bir değerlendirme sunabilirler.6,71,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Pazarlama ve İletişim İlişkisi, Pazarlama İletişimi Kavramı ve Özellikleri, Pazarlama İletişimi ve İkna, Pazarlama İletişimi Stratejileri, Pazarlama İletişimi Mesajları, Pazarlama Karışımını Tasarımlamak, Pazarlama Karması Elemanları, Tutundurma Karması, İletişim Süreci olarak Reklam, Halkla İlişkiler ve Duyurum, Duyurum Türleri, Kişisel Satış, Satış Tutundurma, Satış Tutundurma Amaçları, Satış Tutundurma Etkinlikleri, Kurum Kimliği, Ürün, Marka ve Ambalaj, Dağıtım ve Fiyatın İletişim Boyutu, Doğrudan Pazarlama
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1İletişim kavramı
 Hafta 2Pazarlama iletişimi
 Hafta 3Bütünleşik pazarlama iletişimi
 Hafta 4Tutundurma karması ,reklam
 Hafta 5Halkla ilişkiler ve duyurum
 Hafta 6Kişisel satış
 Hafta 7Satış tutundurma
 Hafta 8Ürün , ambalaj
 Hafta 9 Arasınav
 Hafta 10Fiyatın iletişim boyutu
 Hafta 11Doğrudan pazarlama, internette pazarlama
 Hafta 12Sponsorluk, Marka yönetimi ve marka yarleştirme,
 Hafta 13amaca yönelik pazarlama, ödev
 Hafta 14Pazarlama iletişimi etkinliklerinin planlanması ve organizasyonu
 Hafta 15Pazarlama iletişimi ve etik
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Odabaşı yavuz ve Oyman Mine,2002; Pazarlama İletişimi Yönetimi, mediacat , İstanbul
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 12/04/2024 0,75 30
Ödev 12 12/05/2024 1 20
Dönem sonu sınavı 16 12/06/2024 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 9 3 27
Arasınav 1 1 1
Ödev 5 3 15
Dönem sonu sınavı için hazırlık 9 3 27
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü225