Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI
PAZARLAMA TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.sbe.ktu.edu.tr/sbe2/index.php
Tel: +90 0462 3772437
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI / PAZARLAMA TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISL5770Pazarlamada Yön.Karar.3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİŞLETME ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Hasan AYYILDIZ
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Karar verme modelleri geliştirmek için teorik ve uygulama bilgilerini vererek pazarlama alanına bu modelleri uygulamaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : pazarlama planlarını ve bu planların güçlü ve zayıf yönlerini anlayabilecekler ve konu ile ilgili tavsiyeler geliştirebileceklerdir.2,4,8,91,3,
ÖK - 2 : pazarlama problemlerini tanımlayıp analiz edebilecekler ve uygulamaya uygun çözümler geliştirebileceklerdir.2,4,8,91,3,
ÖK - 3 : pazarlama startejilerinin bütünleşik amaçları nasıl desteklediğini anlayabileceklerdir.2,4,8,91,3,
ÖK - 4 : pazarlama problemlerinin çözümünde tedarik zinciri yönetimi, yönetimsel muhasebe, iktisat ve işletme gibi alanlarla paralellik kurabileceklerdir.2,4,8,91,3,
ÖK - 5 : sınıf uygulamaları ve sunumlarının çeşitliliği doğrultusunda yazılı ve sözlü iletişim yeteneklerini geliştirebileceklerdir.2,4,8,91,3,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Pazarlamada yönetimsel karar vermenin önemi, pazarlama yöneticilerinin karar verme süreçleri, uygulama ve öğrenci sunumları
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1pazarlama planlamasına giriş
 Hafta 2mevcut durum analizi
 Hafta 3pazarları ve müşterileri anlamak
 Hafta 4bölümleme, hedefleme ve konumlandırmayı planlama
 Hafta 5amaç, hedef ve pazarlama çabalarını planlamak
 Hafta 6ürün ve marka strtaejileri geliştirmek
 Hafta 7fiyat stratejisi geliştirmek
 Hafta 8kanal ve lojistik stratejisi geliştirmek
 Hafta 9arasınav
 Hafta 10bütünleşik pazarlama iletişim stratejisi geliştirmek
 Hafta 11performans ölçümü ve uygulama kontrolü planlamak
 Hafta 12performans ölçümü ve uygulama kontrolü planlamak
 Hafta 13örnek pazarlama planı: sonicsuperphone
 Hafta 14örnek pazarlama planı: kuş cenneti kafeteryası
 Hafta 15örnek pazarlama planı: türk telekom
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Wood, M. B. 2008; The Marketing Plan Handbook, Pearson Prentice Hall, Third Edition, London/ENGLAND
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 1,5 30
Sunum 10
11
12
13
14
15
2,25 20
Dönem sonu sınavı 16 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 5 14 70
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 5 8 40
Arasınav 5 1 5
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 2 10 20
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 5 8 40
Dönem sonu sınavı 2 4 8
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü225