Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI
PAZARLAMA TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.sbe.ktu.edu.tr/sbe2/index.php
Tel: +90 0462 3772437
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI / PAZARLAMA TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISL5480Satış Yönetimi3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİŞLETME ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Fazıl KIRKBİR
Diğer Öğretim Üyesiyok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
satış yönetiminin temel ilkelerini ve kavramlarını öğretmektir.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Temel pazarlama ve satış kavramlarını tanımlayabilecekler.4,5,61,3,
ÖK - 2 : Satış ile ilgili sözlü verileri matematiksel formüllere dönüştürme ve yorumlama yeteneğini kazanabilecekler.4,5,61,3,
ÖK - 3 : Satış ile ilgili basit matematiksel problemleri çözme ve verilerden şema ya da grafik oluşturma yeteneği kazanabilecekler.4,5,61,3,
ÖK - 4 : İşletmelerin satış çevresi ile ilgili saptamalar ve durum analizleri yapabilecekler.1,3,
ÖK - 5 : Satış açısından işletme ve çevresi ile ilişki kurmak amacıyla basit modeller kullanabilecekler.4,5,61,3,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Pazarlama ve satış.satış ve satışcılık mesleği.tüketim psikolojisi.satışta iletişim.satış süreci.satış sunumu.satışta itirazlar.satış yönetimi.satış planlama.satış gücünün tesbiti.satış gücünün motivasyonu.satış bütçeleme.perakende satış
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Pazarlama ve satış
 Hafta 2Satış ve satışçılık mesleği
 Hafta 3Tüketici Psikolojisi
 Hafta 4Satışta iletişim
 Hafta 5Satış süreci
 Hafta 6Satış sunumu
 Hafta 7Satışta itirazlar
 Hafta 8Satış yönetimi
 Hafta 9 Arasınav
 Hafta 10Satış elamanlarının eğitimi
 Hafta 11Satış planlama
 Hafta 12Satış bütçeleme,ödev
 Hafta 13Satış elamanlarının motivasyonu
 Hafta 14Perakende satış
 Hafta 15Satış gücü tesbiti
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1İslamoğlu Ahmet ve Altunışık Remzi,2007; Satış ve Satış Yönetimi, Sakarya Yayncılık, sakarya
 
İlave Kaynak
1Yükselen Cemal,2008; Satış Yönetimi, Detay yayıncılık, Ankara
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 0,7 30
Ödev 12 1 20
Dönem sonu sınavı 16 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 7 14 98
Arasınav için hazırlık 9 3 27
Arasınav 1 1 1
Ödev 10 2 20
Dönem sonu sınavı için hazırlık 9 4 36
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü225