Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI
PAZARLAMA TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.sbe.ktu.edu.tr/sbe2/index.php
Tel: +90 0462 3772437
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI / PAZARLAMA TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISL5190İşletme Stratejileri3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİŞLETME ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Hüseyin Sabri KURTULDU
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
İşletmelerin rekabet edebilmek için kullandıkları stratejileri tanımak.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Rekabet ve büyüme stratejilerini firmalarla eşleştirebilirler.1,5,101,
ÖK - 2 : Rekabet ve büyüme stratejilerinden sağlıklı çıkarımlarda bulunabilirler.1,5,101,
ÖK - 3 : Farklı durumlarda uygulanacak rekabet ve büyüme stratejilerini ve bu stratejileri değişen durumlara nasıl uyarlayabileceklerini öngörebilirler.1,5,101,
ÖK - 4 : İçinde bulundukları bir firmada bu stratejileri uygulayabilme ve risk altına girebilme becerileri gösterebilirler.1,5,101,
ÖK - 5 : Hem çalışanlar hem de rakiplerle iletişim kurma becerisini yapılandırabilirler.1,5,101,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Strateji kavramı, işletmenin dış çevresi, işletmenin zayıf ve üstün yönleri, fırsat ve tehditleri, işletmelerin bulundukları çevre içerisinde ve olaylar karşısında takip edeceği metotlar.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Stratejik Planlama
 Hafta 2Konumlandırma Stratejileri
 Hafta 3Ürün Stratejileri
 Hafta 4Markalama Stratejileri
 Hafta 5Ürün Yaşam Süreci Stratejileri
 Hafta 6Ambalajlama Stratejileri
 Hafta 7Etiketleme Stratejileri
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Fiyat Stratejileri
 Hafta 10Dağıtım Stratejileri
 Hafta 11Fiziksel Dağıtım Stratejileri
 Hafta 12Reklam Stratejileri
 Hafta 13Kişisel Satış Stratejileri- Ödev
 Hafta 14Halkla İlişkiler Stratejileri
 Hafta 15Hizmet Stratejileri
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Torlak,Ö ve Altunışık,R. 2009; Pazarlama Stratejileri,Beta Basım Yayın Dağıtım A.Ş. İstanbul
 
İlave Kaynak
1Schmitt, B. , Simonson, A. , 2000, Pazarlama Estetiği, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 19/11/2023 1 30
Kısa sınav 12 17/12/2023 1 20
Dönem sonu sınavı 16 07/01/2024 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 12 2 24
Arasınav 2 1 2
Ödev 3 2 6
Dönem sonu sınavı için hazırlık 12 3 36
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü224