|
TDE2037 | Fransızca Dilbilgisi | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Fransızca dil yetilerini geliştirme; temel dil yapılarını öğretmek; dilbilgisi temel bilgilerini öğrencilere çeşitli alıştırma ve etkinliklerle kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Dilin yapısını oluşturan temel kavramları anlayabilme | 1,2 | 1, | ÖK - 2 : | Tümceyi oluşturan unsurları sınıflandırabilme | 1,2 | 1, | ÖK - 3 : | Fransızcanın dilbilgisel, sözdizimsel ve biçimsel özelliklerini tanıyabilme | 1,2 | 1, | ÖK - 4 : | Basit ve bileşik cümle yapılarını tanıyabilme | 1,2 | 1, | ÖK - 5 : | Fransızcayı Avrupa Dil Ortak Çerçeve Programına göre A1 ve A2 düzeyinde sessel ve dilbilgisel cümle yapılarıyla doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme | 1,2 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Fransızca dilbilgisi kurallarına öğretmek üzere Campus 1 yöntem kitabı eşliğinde A1 ve A2 seviyesinde dil öğrenimi sağlanmaya çalışılacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dilbilgisi I dersinin dönem program, amaçlarının tanıtımı. Tanımlıkların kullanımı. | | Hafta 2 | İyelik sıfatları ve adılları Gösterme,Soru adılları (pronoms interrogatifs). sıfatları ve adılları | | Hafta 3 | Kişi adılları (1. pronoms toniques,moi, toi lui) | | Hafta 4 | Kişi adılları (2. pronoms personnels (COD) | | Hafta 5 | Kişi adılları (3. pronoms personnels (COI) | | Hafta 6 | Kişi adılları (4. özel fiil yapıları ile kullanımları) | | Hafta 7 | Belgisiz adıllar (pronoms indéfinis). Edatlar (biçim ve kullanımı) | | Hafta 8 | Şimdiki zaman (Présent), Gelecek zaman (futur simple et proche). Değerlendirme ve tekrar | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Zaman uyumu (geçmiş ve gelecekte) | | Hafta 11 | Basit ilgi adılları (qui-que-dont où) | | Hafta 12 | Modernist Türk romanı üzerine Marcel Proust?un tesiri üzerine tartışılacak. | | Hafta 13 | Değerlendirme. Bileşik ilgi adılları | | Hafta 14 | Bileşik ilgi adılları (devam) | | Hafta 15 | Tüm konuları kapsayan Uygulama (tekrar) | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | BERARD, E. et C. Lavenne (2000). La grammaire utile du Français. Paris: Hatier- Didier. | | |
1 | Z. KIRAN (2010). Fransızca Dilbilgisi ve Çeviri Kılavuzu. Ankara: Seçkin Yayınları. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20/11/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 15 | 25/12/2023 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 3 | 2 | 6 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 3 | 24 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|