|
TDE4034 | Türk Halk Tiyatrosu - II | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Berk YILMAZ | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, alana dair temel teorik ve pratik yöntem bilgilerini sağlamak, sinema ile Türk halk bilimi/kültürü arasındaki bağlantıyı kurup yorum yapabilmektir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bu dersin sonunda öğrenci Türk halk bilimiyle ilgili temel kavram ve yaklaşımları öğrenecektir. | 8 | | ÖK - 2 : | Türk kültürü ve sineması arasındaki ilişkiyi konu, karakter, motif, uygulama ve mekân değişkenleri temelinde çok yönlü olarak açıklayabilir. | 8 | | ÖK - 3 : | Türk kültürü ve sineması arasındaki ilişkiyi konu, karakter, motif, uygulama ve mekân değişkenleri temelinde çok yönlü olarak yorumlayabilir. | 8 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Temel kavramlar ve yaklaşımlar: Türk sinemasında halk bilimi unsurlarından halk tiyatrosunun kültürel tema, mekân, karakterler ve uygulamaları
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Halk biliminin tanımı, konusu ve diğer bilim dallarıyla ilişkisi | | Hafta 2 | Halk biliminin dünyadaki ve Türkiye'deki gelişimi | | Hafta 3 | Sinemanın tanımı, dünyada ve Türkiye?deki gelişimi | | Hafta 4 | Türk sineması ve halk edebiyatı ilişkisi: Destan türüne dair bilgi | | Hafta 5 | Destan örneği film çözümlemesi: Karaoğlan Geliyor: Cengiz Han?ın Hazineleri | | Hafta 6 | Destan örneği film çözümlemesi: Battal Gazi Destanı | | Hafta 7 | Türk sineması ve halk edebiyatı ilişkisi: Halk hikâyesi türüne dair bilgi | | Hafta 8 | Halk hikâyesi örneği film çözümlemesi: Köroğlu (Çamlıbel'in Aslanı / Kılıçların Zaferi) | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Türk sineması ve halk edebiyatı ilişkisi: Masal türüne dair bilgi | | Hafta 11 | Masal örneği film çözümlemesi: Keloğlan ile Cankız | | Hafta 12 | Türk sineması ve geleneksel Türk tiyatrosu ilişkisi | | Hafta 13 | Gölge oyunu örneği film çözümlemesi: Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü? | | Hafta 14 | Orta oyunu örneği film çözümlemesi: Tosun Paşa | | Hafta 15 | Genel Değerlendirme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Çobanoğlu, Ö. (2005). Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Ankara: Akçağ Yayınları. | | 2 | Ong, W. J. (2014). Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi, (Çev. S. Postacıoğlu Banon), İstanbul: Metis Yayınları. | | 3 | Örnek, S. V. (2000). Türk Halkbilimi, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. | | 4 | Özdemir, N. (2008), Medya Kültür ve Edebiyat, Ankara: Grafiker Yayıncılık. | | 5 | Scognamillo, G. (2010). Türk Sinema Tarihi, İstanbul: Kabalcı Yayınları. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 01/09/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 29/05/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 12 | 24 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 12 | 24 | Arasınav için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Arasınav | 2 | 2 | 4 | Ödev | 2 | 12 | 24 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 2 | 8 | Dönem sonu sınavı | 2 | 2 | 4 | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|