|
TDE3003 | Türk Halk Edebiyatı - III | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Kemal ÜÇÜNCÜ | Diğer Öğretim Üyesi | Prof.Dr. Kemal ÜÇÜNCÜ, Dr.Öğr. Üyesi Berk Yılmaz | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencinin Aşık Edebiyatı ve Temsilcilerini öğrenerek ve Aşık Edebiyatı çıktıları ile ilgili tahlil ve tasnif yapmasını sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Âşıklık geleneği hakkında bilgi verebilir. | 3,5,7,8 | 1 | ÖK - 2 : | Âşık Edebiyatı metinlerini açıklayabilir. | 5,6,7,8 | 1 | ÖK - 3 : | Âşık Edebiyatının oluşumu hakkında bilgi verebilir. | 5,6,7,8 | 1 | ÖK - 4 : | Âşıkların yetişmeleri hakkında bilgi verebilir. | 5,6,7,8 | 1 | ÖK - 5 : | Âşıklık geleneğinin yürütüldüğü ortamlar hakkında bilgi verebilir | 5,6,7,8 | 1 | ÖK - 6 : | Âşıklık geleneğini oluşturan sosyo-kültürel koşullar hakkında bilgi verebilir. | 5,6,7,8 | 1 | ÖK - 7 : | Âşıkların yetiştikleri sosyal çevreler hakkında bilgi verebilir. | 5,6,7,8 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Hafta 1 Âşıklık geleneği ve âşık edebiyatı.
Hafta 2 Âşık edebiyatının hazırlayan etmenler.
Hafta 3 Âşıklık geleneği ve âşık edebiyatı çalışmaları.
Hafta 4 Anadolu´da âşıklık geleneği ve âşık edebiyatının oluşumu ve gelişimi.
Hafta 5 Âşıklık geleneğinin kökeni ve oluşumuyla ilgili görüşler.
Hafta 6 Âşıklık geleneğini oluşturan sosyo-kültürel koşullar.
Hafta 7 Âşıkların yetiştikleri sosyal çevreler.
Hafta 8 Âşık edebiyatına bakışlar.
Hafta 9 Ara sınav.
Hafta 10 Âşıklık geleneğinde âşıkların yetişmeleri.
Hafta 11 Kültür ortamları.
Hafta 12 Âşık fasılları.
Hafta 13 Âşıklık geleneğinden örnekler.
Hafta 14 Âşıklık geleneğinden örnekler.
Hafta 15 Âşıklık geleneğinden örnekler.
Hafta 16 Yarıyıl sonu sınavları. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Âşıklık geleneği ve âşık edebiyatı. | | Hafta 2 | Âşık edebiyatının hazırlayan etmenler. | | Hafta 3 | Âşıklık geleneği ve âşık edebiyatı çalışmaları. | | Hafta 4 | Anadolu´da âşıklık geleneği ve âşık edebiyatının oluşumu ve gelişimi. | | Hafta 5 | Âşıklık geleneğinin kökeni ve oluşumuyla ilgili görüşler. | | Hafta 6 | Âşıklık geleneğini oluşturan sosyo-kültürel koşullar. | | Hafta 7 | Âşıkların yetiştikleri sosyal çevreler. | | Hafta 8 | Âşık edebiyatına bakışlar. | | Hafta 9 | Ara sınav. | | Hafta 10 | Âşıklık geleneğinde âşıkların yetişmeleri. | | Hafta 11 | Kültür ortamları. | | Hafta 12 | Âşık fasılları. | | Hafta 13 | Âşıklık geleneğinden örnekler. | | Hafta 14 | Âşıklık geleneğinden örnekler. | | Hafta 15 | Âşıklık geleneğinden örnekler. | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavları. | | |
1 | Günay, Umay, 2010; Türkiye'de Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Ankara: Akçağ Yay. | | 2 | Artun, Erman, 2012; şıklık Geleneği ve şık Edebiyatı, Adana: Karahan Yayınları. | | 3 | Köprülü, Fuat, 2008; Edebiyat Araştırmaları-I, İstanbul. | | 4 | Türk Dili Dergisi Halk Şiiri Özel Sayısı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/11/2019 | 60 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2020 | 60 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|