|
SEC 327 | Yazılım Mühendisliği | 4+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İSTATİSTİK ve BİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, belirli geliştirme metotları çerçevesinde hazırlanması gereken yazılımın, programdan farklılıklarını vurgulamak ve metot adımlarının anlaşılmasını sağlamaktır. Bu nedenle, deneysel ve sayısal metotlar, analiz ve tasarım teknikleri, proje zamanlama ve yönetim teknikleri, yazılım test aktiviteleri, yazılım dokümantasyon detayları, kalite güvence ve diğer yazılım mühendisliği konuları üzerinde durulacaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Yazılımda süreç kavramını ve yazılım süreç modellerini anlayabilmek | 6,7,10 | 1,6 | ÖK - 2 : | Yazılım proje yöneticisinin görevlerini anlayabilmek | 5,6,9,10,11 | 1,6 | ÖK - 3 : | Yazılım gereksinimlerini seçebilmek | 6,7,9,10,11 | 1,6 | ÖK - 4 : | Tasarımı UML ile yapabilmek | 6,7,10,11 | 1,6 | ÖK - 5 : | Yazılım doğrulama ve geçerliliğin sınanması kavramlarını öğrenebilmek | 9,10,11 | 1,6 | ÖK - 6 : | Nesneye yönelik tasarım yapabilir | 7 | 1,6 | ÖK - 7 : | Yazılımın risklerini açıklayabilir | 7,9,10,11 | 1,6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, yazılım tasarımı, yazılım geliştirme aşamaları, yazılım geliştirme metodları, yazılım proje yönetimi, yazılım proje ölçümleri, insan bilgisayar etkileşimi ve tasarım desenleri konularını kapsar. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilgisayar Sistemi Mühendisliğine giriş | | Hafta 2 | Yazılım mühendisliğine giriş | | Hafta 3 | Yazılım mühendisliği Yöntemleri | | Hafta 4 | Yazılım gereksinimlerinin çözümlemesi | | Hafta 5 | Yazılım gereksinimlerinin belirlenmesi | | Hafta 6 | Yapısal Çözümleme | | Hafta 7 | Nesneye yönelik çözümleme | | Hafta 8 | Temel UML Diyagramları | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Yazılım Tasarımı | | Hafta 11 | Yazılımın Gerçekleştirilmesi | | Hafta 12 | Yazılım Testi | | Hafta 13 | Yazılım Bakımı | | Hafta 14 | Nitelik Güvence | | Hafta 15 | Yarıyıl içi çalışmaların değerlendirilmesi | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | SARIDOĞAN E. , 2011; Yazılım Mühendisliği Temelleri, Papatya Yayıncılık, İstanbul | | |
1 | Çatal, Ç., 2013; Yazılım Mühendisliği Yöntemleri - İleri Konular, Papatya Yayıncılık, İstanbul | | 2 | Sommerville, I. 2010; Software Engineering (9th Edition), Pearson | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 13.11.2015 | 1,5 | 25 | Yıl içi çalışma | 15 | 22.12.2015 | | 25 | Dönem sonu sınavı | 16 | 30.12.2015 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Ödev | 3 | 10 | 30 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 133 |
|