|
MUS 201 | Müzik Tarihi - III (Romantik Dönem) | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MÜZİKOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Müziği kültürün bir parçası olarak değerlendirmeyi öğrenmek, çağdaş gelişmelere paralel olarak müziğin gelişimi ve değişimi ve insan-müzik ilişkisi ile ilgili bilgi edinmek, müzik tarihi içinde kültür kavramı ve bu kavramların Antik dönemden itibaren Akdeniz'de bulunan uygarlıklardan günümüze toplum içindeki sosyal, mitolojik, dinsel ve eğitsel amaçlarla süregelen işlevini, gelişim ve değişim sürecini öğrenmek, Avrupa Müziği ve Türk Makam Müziği'ni teknik, tarihsel ve kültürel olarak Orta Asya'dan Balkanlara ve Avrupa'ya kadar yayılan bir coğrafya içinde tarihi belgeler ile karşılaştırmalı olarak değerlendirmek, ulusal ve uluslararası alanda sunum becerisi kazanmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Romantik Dönem'in müzik teorisi, çalgıları, bestecileri, müziğin yapısal özellikleri ve icra biçimleri ile ilgili bilgi edinme. | 2,7,11 | 1,5 | ÖK - 2 : | Müzikte ulusal akımlar hakkında bilgi edinme. | 2,7,11,12 | 1,5 | ÖK - 3 : | 19. yy Avrupa'sında sosyal ve kültürel hayatı değerlendirebilme | 2,7,11,12 | 1,5 | ÖK - 4 : | Edindiği bilgileri tarihsel yöntemlerle yorumlayabilme. | 2,5,7,11,12,14 | 1,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Romantik dönem. 19. yüzyıl Avrupa'sında sosyal ve kültürel hayatın değerlendirilmesi ve müziğin bu dönemdeki konumu hakkında bilgilendirme. Romantik dönem bestecileri: Weber, Spohr, Schubert, Berlioz, Mendelssohn, Schuman, Liszt. Operadaki gelişmelerin incelenmesi. Müzikte ulusal akımlar ve besteciler: Chopin, Smetana, Dvorjak, Janacek, Wagner, Verdi, Brahms, Bruckner, Rubinstein, Thchaikovsky. 19. yüzyılda İskandinav müzik kültürü. Son romantikler: G. Mahler, R. Strauss, Hugo Wolf, Max Reger. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Romantik Dönem. 19. yüzyıl Avrupa'sında sosyal ve kültürel hayatın değerlendirilmesi ve müziğin bu dönemdeki konumu hakkında bilgilendirme. | | Hafta 2 | Romantik dönem bestecileri. Weber, Spohr. Biyografileri ve eserlerinin incelenmesi. | | Hafta 3 | Romantik dönem bestecileri. Schubert, Berlioz. Biyografileri ve eserlerinin incelenmesi. | | Hafta 4 | Romantik dönem bestecileri. Mendelssohn, Schumann, Liszt. Biyografileri ve eserlerinin incelenmesi. | | Hafta 5 | Operadaki gelişmeler. | | Hafta 6 | Müzikte ulusal akımlar. | | Hafta 7 | Ulusalcılık akımını benimsemiş besteciler: Chopin, Smetana. Biyografileri ve eserlerinin incelenmesi. | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Ulusalcılık akımını benimsemiş besteciler: Dvorak, Janacek, Wagner. Biyografileri ve eserlerinin incelenmesi. | | Hafta 10 | Ulusal akımı benimsemiş besteciler: Verdi, Brahms. Biyografileri ve eserlerinin incelenmesi. | | Hafta 11 | Ulusal akımı benimsemiş besteciler: Bruckner, Rubinstein, Tchaikovsky. Biyografileri ve eserlerinin incelenmesi. | | Hafta 12 | 19. yüzyılda İskandinav Müzik Kültürü. | | Hafta 13 | Son Romantikler: Mahler, R. Strauss. Biyografileri ve eserlerinin incelenmesi. | | Hafta 14 | Sunum | | Hafta 15 | Son Romantikler: H. Wolf, Max Reger. Biyografileri ve eserlerinin incelenmesi. Empresyonizm. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | İlyasoğlu, E. 2009; Zaman İçinde Müzik, Remzi Kitabevi, İstanbul | | 2 | Say,A. 1998; Müzik Tarihi, Say Yayıncılık, Ankara | | |
1 | Mimaroğlu, İ. 1995; Müzik Tarihi, Varlık Yayınları, İstanbul | | 2 | Uçan, A. 2000; Geçmişten Günümüze Günümüzden Geleceğe Türk Müzik Kültürü, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara | | 3 | Selanik, C. 1996; Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni, Doruk Yayıncılık, İstanbul | | 4 | Büke, A., İpek Mine Altınel. 2006; Müziği Yaratanlar: Klasik Batı Müziğinde Dönemler ve Besteciler, Dünya Yayıncılık, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 1 | 30 | Sunum | 14 | | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 1 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 2 | 1 | 2 | Diğer 2 | 4 | 2 | 8 | Toplam Çalışma Yükü | | | 74 |
|