|
PEM3004 | Kent ve Kimlik | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Elif Merve ALPAK | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencileri kent ve kimlik ilişkisi hakkında bilgilendirmek, Kente kimlik kazandıran peyzaj yapılarını ve işlevlerini öğretmek, Kent kimliğini geliştiren ve koruyan tasarım yaklaşımlarını öğretmek |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kent kimliğinin oluşmasına katkı sağlayacak tasarım boyutlarını öğreneceklerdir. | | | ÖK - 2 : | Öğrendikleri tasarım boyutları ile peyzaj yapıları tasarlayabilecek ve kent kimliğinin korunması ve geliştirilmesine katkı sağlayabileceklerdir. | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kent ve kentsel açık mekanların tanımı, Kentsel açık mekanların işlevleri, Kent-kimlik ilişkisi, Kimliği oluşturan tasarım boyutları, Kent kimliğinin oluşmasına katkı sağlayan peyzaj yapıları |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kent ve kentsel açık mekan tanımları | | Hafta 2 | Kentsel açık mekanların işlevleri | | Hafta 3 | Kimlik ve Kent kimliği tanımları | | Hafta 4 | Kent-kimlik ilişkisinin açıklanması | | Hafta 5 | Kimlik-Kent-Kültür ilişkisi ve İnsan-çevre etkileşimi kapsamında çevresel davranış | | Hafta 6 | Kimliği oluşturan tasarım boyutları ve işlevleri | | Hafta 7 | Peyzaj yapılarının tanımı ve işlevleri | | Hafta 8 | Kente kimlik katan farklı tasarım boyutlarına sahip peyzaj yapıları ve elemanlarının tanımlanması | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Kent kimliğini koruma ve geliştirme yaklaşımları | | Hafta 11 | Farklı işlevlerdeki kentsel açık mekanlarda kent kimliğinin sürdürülebilirliğini sağlayan peyzaj yapıları | | Hafta 12 | Öğrencilerin, kent kimliğinin sürdürülebilirliği için tasarlamayı planladıkları peyzaj yapısının seçimi, örnek araştırması, ön hazırlık | | Hafta 13 | Öğrenci yaptığı ön hazırlıkların, tasarım kararlarının kontrolü | | Hafta 14 | Öğrencilerin yaptıkları tasarımların sunulması, eleştirilmesi, geliştirilmesi | | Hafta 15 | Proje teslimi | | |
1 | Relph, E., 1976; Place and Placelessness. London, UK: Pion Limited. | | 2 | Tuan, Y. 1977i Space and Place. The Perspective of Experince | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 40 | Sunum | 12 | | 1 | 30 | Dönem sonu sınavı | 15 | | 1 | 30 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 6 | 24 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 7 | 1 | 7 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 4 | 6 | 24 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 86 |
|