|
TDE4001 | Batı Edebiyatı - I | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | YRD. DOÇ DR. FIRAT CANER | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Modern edebiyat akımlarını tanıtmak ve akımların anlatım biçimleri üzerindeki etkilerini kavratmak |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | modern edebiyat akımlarını ve akımların anlatım biçimleri üzerindeki etkilerini anlatabilecek
| | | ÖK - 2 : | Empresyonizm, Ekpresyonizm, Kubizm ve Fütürizmin tanımı, nitelikleri, temsilcileri ve eserleri hakkında bilgi verebilecek | | | ÖK - 3 : | Dadaizm, Letrizm ve Sürrealizmin tanımı, nitelikleri, temsilcileri ve eserleri hakkında bilgi verebilecek | | | ÖK - 4 : | Egzistansiyalizm, Modernizm ve Postmodernizmin tanımı, nitelikleri, temsilcileri ve eserleri hakkında bilgi verebilecek | | | ÖK - 5 : | örnek metin tahlilleri yapabilecek
| | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Çağdaş edebiyat akımlarıEmpresyonizm (Verlaine, Rimbaud, Rilke) Ekpresyonizm (Mann, Joyce, Kafka, Oneill) Kubizm (Jakob, Apollinaire) Fütürizm (Marinetti, Mayakovski) Dadaizm (Aragon, Eluard, Tzara) Letrizm ( İsidore İsou) Sürrealizm (Reverdy, Eluard, Breton, Aragon, Perret, Char, Crevel) Egzistansiyalizm (Kierkegaard, Nietzsche, Gide, Valery, Faulkner, Malraux, Sartre, Camus, Beauvoir) Modernizm ve Postmodernizm (Joyce, Wolf, Musil, Kafka, Grillet, Eco, Paz, Camus) Örnek metin tahlilleri |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Çağdaş edebiyat akımları | | Hafta 2 | Empresyonizm (Verlaine, Rimbaud, Rilke) | | Hafta 3 | Örnek metin tahlilleri | | Hafta 4 | Ekpresyonizm (Mann, Joyce, Kafka) | | Hafta 5 | Kubizm (Jakob, Apollinaire)Örnek metin tahlilleri | | Hafta 6 | Örnek metin tahlilleri | | Hafta 7 | Fütürizm (Marinetti, Mayakovski) Örnek metin tahlilleri | | Hafta 8 | Dadaizm (Aragon, Eluard, Tzara) Letrizm ( İsidore İsou)Örnek metin tahlilleri
| | Hafta 9 | ARASINAV | | Hafta 10 | Sürrealizm (Reverdy, Eluard, Breton, Aragon, Perret, Char, Crevel)
| | Hafta 11 | Örnek metin tahlilleri | | Hafta 12 | Egzistansiyalizm (Kierkegaard, Nietzsche, Gide, valery, Faulkner, Malraux, Sartre, Camus, Beauvoir) )
| | Hafta 13 | Örnek metin tahlilleri | | Hafta 14 | Modernizm ve Postmodernizm (Joyce, Woolf, Musil, Kafka, Grillet, Eco, Paz, Camus)
| | Hafta 15 | Örnek metin tahlilleri | | Hafta 16 | FİNAL SINAVI | | |
1 | Çetişli , İsmai l2008, Batı Edebiyatında Edebi Akımlar, Ankara | | 2 | Yetkin, Suut Kemal 1967, Edebiyatta Akımlar, İstanbul | | |
1 | Yusuf Şerif 1986, Muhtasar Avrupa Edebiyatı Tarihi, İstanbul | | 2 | Urgan, Mina 1986, İngiliz Edebiyatı Tarihi, İstanbul | | 3 | Aytaç, Gürsel 1983, Yeni Alman Edebiyatı Tarihi, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 19/11/2018 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 15 | 08/01/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 3 | 2 | 6 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 3 | 24 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|