|
MATO2011 | Öğrenme ve Öğretme Kuram ve Yaklaşımları | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd.Doç.Dr. Elif AKŞAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Farklı öğrenme teorileri ve öğretme yaklaşımları ve farklı öğrenme ve öğretme yöntem ve tekniklerinin özellikleri ve uygulamaya aktarma konularındaki bilgi ve becerilerini geliştirmek. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Farklı öğrenme stratejilerini açıklayabilme | | | ÖK - 2 : | Farklı öğrenme teorilerini sınıf ortamına uyarlayabilme | | | ÖK - 3 : | Farklı farklı öğrenme teorilerini açıklayabilme | | | ÖK - 4 : | Öğrenme metod, teknik, strateji, stil, model ve yaklaşımını açıklayabilme | | | ÖK - 5 : | Bilimin doğasını ve bilimsel bilgi türlerinin açıklayabilme | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Farklı öğrenme teorileri ve öğretme yaklaşımları ve farklı öğrenme ve öğretme yöntem ve tekniklerinin özellikleri ve uygulamaya aktarma konularındaki bilgi ve becerilerini geliştirmek. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Öğrenme ile ilgili temel kavramlar | | Hafta 2 | Davranışçı öğrenme anlayışı | | Hafta 3 | Bilgiyi işleme kuramı | | Hafta 4 | Yapılandırmacılık | | Hafta 5 | Piaget'in öğrenme hakkındaki görüşlerive uygulamaları | | Hafta 6 | Vygotsky'nin öğrenme hakkındaki görüşlerive uygulamaları | | Hafta 7 | Ara sınav | | Hafta 8 | Brunner'in görüşleri ve uygulamaları | | Hafta 9 | Ausubel'in öğrenme hakkındaki görüşleri ve uygulamaları | | Hafta 10 | Gagne'nin öğrenme hakkındaki görüşleri ve uygulamaları | | Hafta 11 | Gardner ve Çoklu Zeka Kuramı | | Hafta 12 | Tam Öğrenme Kuramı | | Hafta 13 | Öğrenme halkası | | Hafta 14 | 5E Öğretim modeli ve uygulamaları | | Hafta 15 | Kavram öğretimi | | Hafta 16 | Final Haftası | | |
1 | Demirel, Ö. 2007; Eğitimde Yeni Yönelimler, Ankara: PegemA Yayıncılık | | |
1 | Saban, A. 2005; Öğrenme Öğretme Süreci: Yeni Teori ve Yaklaşımlar, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım | | 2 | Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: GAzi Kitabevi | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 16/11/2018 | 45 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 09/01/2019 | 45 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav | 4 | 1 | 4 | Uygulama | 2 | 1 | 2 | Ödev | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 1 | 7 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 85 |
|