|
IMAT2004 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1+2+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | ÖĞR. GÖR. Süleyman KÖSEOĞLU,ÖĞR. GÖR. Süleyman KÖSEOĞLU,ÖĞR. GÖR. Süleyman KÖSEOĞLU, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ders kapsamında yapılacak etkinlikler ile öğretmen adaylarında toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini destekleme, toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturma hedeflenmektedir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrayacak | | | ÖK - 2 : | sosyal ve güncel sorunların farkına varacak | | | ÖK - 3 : | sorunların çözümüne yönelik projeler üretebilecek | | | ÖK - 4 : | toplumu bilgilendirme adına düzenlenen konferans, panel, kongre vb. etkinliklere gönüllü olarak katılabilecek | | | ÖK - 5 : | okullarımızda topluma hizmet uygulamalarına yönelik bilgi ve becerilerin gerekliliğini anlayabilecek | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve önemi | | Hafta 2 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme | | Hafta 3 | Projenin tanımı ve proje hazırlama aşamaları | | Hafta 4 | Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler | | Hafta 5 | Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması | | Hafta 6 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması | | Hafta 7 | Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması | | Hafta 8 | Projelerin yürütülmesi | | Hafta 9 | Projelerin yürütülmesi | | Hafta 10 | Projelerin yürütülmesi | | Hafta 11 | Projelerin yürütülmesi | | Hafta 12 | Projelerin yürütülmesi | | Hafta 13 | Projelerin yürütülmesi | | Hafta 14 | Projelerin yürütülmesi | | Hafta 15 | Projelerin sunumu ve değerlendirilmesi | | Hafta 16 | Projelerin sunumu ve değerlendirilmesi | | |
1 | Coşkun, H. 2009; Topluma Hizmet Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Proje | 9 | 09/05/2018 | 3 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/06/2018 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 8 | 24 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 8 | 24 | Uygulama | 3 | 8 | 24 | Proje | 2 | 9 | 18 | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|