|
OMES408 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yönetim, bilim ve sanatı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenmek. Eğitim ve okul yöneticisinin yapmak zorunda olduğu işlerle ve bu işlerin yapılışı ile ilgili ilke, kavram ve teknikleri kavramak. TME sitemini tanıtmak, sistemin sorunlarını tartışmak ve çözüm önerileri getirmek. İlköğretim kurumlarının örgüt ve işleyişleri hakkında bilgi edinmek. İlköğretim kurumları ile ilgili sorunları tartışmak, ilköğretim kurumlarının amacını gerçekleştirebilmesi için yöneticilere düşen görevler hakkında bilgi edinmek. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Türk eğitim sisteminin amaçlarını ve ilklerini açıklayabilir. | 3,4,7,10,11,12,13,14 | 1,3 | ÖK - 2 : | eğitim mevzuatı hakkında bilgi sahibi olabilir. | 3,4,7,10,11,12,13,14 | 1 | ÖK - 3 : | eğitim yönetimi ve unsurlarını tanımlayabilir. | 2,3,7,8,10,11,12,13,14 | 1 | ÖK - 4 : | okul yönetiminin amaç ve işlevleri hakkında değerlendirmelerde bulunabilir. | 3,4,8,10,11,12,13,14 | 1 | ÖK - 5 : | etkili okul yönetiminin özelliklerini yorumlayabilir. | 3,4,7,10,11,12,13,14 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Türk eğitim sisteminin genel yapısı | | Hafta 2 | Türk eğitim sisteminin yasal temelleri | | Hafta 3 | Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı | | Hafta 4 | Yönetim bilimine giriş ve örgüt kavramı | | Hafta 5 | Yönetim teorileri | | Hafta 6 | Yönetim süreçleri | | Hafta 7 | Okul örgütü ve yönetimi | | Hafta 8 | Okul yönetiminde çalışan hizmetleri | | Hafta 9 | ARASINAV | | Hafta 10 | Okul yönetiminde öğrenci işleri | | Hafta 11 | Okul yönetiminde öğrenci işleri | | Hafta 12 | Okul yönetiminde eğitim ve öğretim işleri | | Hafta 13 | Okul işletmesinin yönetimi | | Hafta 14 | Okula toplumsal katılım | | Hafta 15 | Öğretim liderliği | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
1 | Taymaz, H. 2003; Okul Yönetimi, Pegem Yayıncılık, Ankara. | | |
1 | Ilgar, L. 2005; Eğitim Yönetimi, Okul Yönetimi, Sınıf Yönetimi, Betaş Yayınları, İstanbul. | | 2 | Aydın, M. 2005; Eğitim Yönetimi, Hatipoğlu Yayıncılık, Ankara. | | 3 | Memduhoğlu, H. B., Yılmaz, K. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara. | | 4 | Şişman, M., Taşdemir, İ. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara. | | 5 | Çelik, V. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara. | | 6 | Başaran, E. 2006; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks Yayınları, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 11 | 24/04/2017 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 29/05/2017 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 3 | 2 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|