Türkçe | English
FEN FAKÜLTESİ / BİYOLOJİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/biyoloji
Tel: +90 0462 3772581 , 3253200
FENF
FEN FAKÜLTESİ / BİYOLOJİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

OMES408Türk Eğitim Sistemi ve Okul2+0+0AKTS:2
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüBİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim Sistemi
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Yönetim, bilim ve sanatı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenmek. Eğitim ve okul yöneticisinin yapmak zorunda olduğu işlerle ve bu işlerin yapılışı ile ilgili ilke, kavram ve teknikleri kavramak. TME sitemini tanıtmak, sistemin sorunlarını tartışmak ve çözüm önerileri getirmek. İlköğretim kurumlarının örgüt ve işleyişleri hakkında bilgi edinmek. İlköğretim kurumları ile ilgili sorunları tartışmak, ilköğretim kurumlarının amacını gerçekleştirebilmesi için yöneticilere düşen görevler hakkında bilgi edinmek.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Türk eğitim sisteminin amaçlarını ve ilklerini açıklayabilir.3,4,7,10,11,12,13,141,3
ÖK - 2 : eğitim mevzuatı hakkında bilgi sahibi olabilir.3,4,7,10,11,12,13,141
ÖK - 3 : eğitim yönetimi ve unsurlarını tanımlayabilir.2,3,7,8,10,11,12,13,141
ÖK - 4 : okul yönetiminin amaç ve işlevleri hakkında değerlendirmelerde bulunabilir.3,4,8,10,11,12,13,141
ÖK - 5 : etkili okul yönetiminin özelliklerini yorumlayabilir.3,4,7,10,11,12,13,141
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Türk eğitim sisteminin genel yapısı
 Hafta 2Türk eğitim sisteminin yasal temelleri
 Hafta 3Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı
 Hafta 4Yönetim bilimine giriş ve örgüt kavramı
 Hafta 5Yönetim teorileri
 Hafta 6Yönetim süreçleri
 Hafta 7Okul örgütü ve yönetimi
 Hafta 8Okul yönetiminde çalışan hizmetleri
 Hafta 9ARASINAV
 Hafta 10Okul yönetiminde öğrenci işleri
 Hafta 11Okul yönetiminde öğrenci işleri
 Hafta 12Okul yönetiminde eğitim ve öğretim işleri
 Hafta 13Okul işletmesinin yönetimi
 Hafta 14Okula toplumsal katılım
 Hafta 15Öğretim liderliği
 Hafta 16Yarıyıl sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Taymaz, H. 2003; Okul Yönetimi, Pegem Yayıncılık, Ankara.
 
İlave Kaynak
1Ilgar, L. 2005; Eğitim Yönetimi, Okul Yönetimi, Sınıf Yönetimi, Betaş Yayınları, İstanbul.
2Aydın, M. 2005; Eğitim Yönetimi, Hatipoğlu Yayıncılık, Ankara.
3Memduhoğlu, H. B., Yılmaz, K. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara.
4Şişman, M., Taşdemir, İ. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara.
5Çelik, V. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
6Başaran, E. 2006; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks Yayınları, Ankara.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 11 24/04/2017 1 50
Dönem sonu sınavı 16 29/05/2017 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Arasınav için hazırlık 3 2 6
Arasınav 1 1 1
Kısa sınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 5 10
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü75