|
ISOZ5111 | Dünya'da ve Türkiye'de S.Öğ.Y. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TEMEL EĞİTİM ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere Türkiye'de ve dünya da öğretmen yetiştirme modelleri tanıtarak, öğretmen eğitiminde yapılan araştırmaları incelemelerini sağlamaktır. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | öğretmen eğitiminin tarihi temelleirini bilir | 1,7 | 1,3 | PK - 2 : | öğretmen eğitimindeki araştırmalardan haberdar olur | 1,7 | 1,3 | PK - 3 : | Türkiyede ve dünya'daki öğretmen eğitimi modellerinden haberdar olur | 1,7 | 1,3 | PK - 4 : | öğretmen eğitimine yönelik çalışmaları inceleyebilir | 1,7 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki ülkelerin eğitim sistemlerindeki sınıf öğretmeni yetiştirme modellerinin tarihsel gelişimi, günümüzdeki sınıf öğretmeni yetiştirme modelleri (B. Ed. , BA, PGCE, Concurrent, Consecutive, vb. , Modelleri) , Türk Eğitim Sistemindeki sınıf öğretmeni eğitiminin tarihsel gelişimi, günümüz sınıf öğretmeni yetiştirilmesi, sınıf öğretmeni eğitiminin felsefi temelleri ve bunların uygulamaya yansıması, öğretmen yetiştirme programlarının içeriği üzerine yaklaşımlar konuları üzerinde durulacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Öğretmen Eğitiminin Doğasının Değişimi | | Hafta 2 | Öğretmen Eğitimi için Araştırmaya Dayalı Profesyonel Bilgi | | Hafta 3 | Araştırmacı Olarak Öğretmen | | Hafta 4 | Öğretmeyi Öğrenmede Eğilim ve İnançların Rolü | | Hafta 5 | Uyumlu ve Etkili Öğretmen Eğitimi Programlarının Oluşturulması | | Hafta 6 | Sertifika için Stantartlar ve Akraditasyon | | Hafta 7 | Öğretmen Eğitiminde Özel Durumlar ve Özel Durum Metotları | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Kırsal Kesim Okulu Öğretmen Yetiştirme | | Hafta 10 | Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Modelleri | | Hafta 11 | Yansıtıcı Sınıf Öğretmeni Yetiştirme | | Hafta 12 | Türk Eğitim Sistemindeki Sınıf Öğretmeni Yetiştirmenin Tarihsel Gelişimi | | Hafta 13 | Günümüzde Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Yaklaşımları | | Hafta 14 | Sınıf Öğretmeni Eğitimi Programlarının İncelenmesi | | Hafta 15 | Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Alternatif Yaklaşımlar | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Sikula, J. (Ed.) 1996; Handbook of Research on Teacher Education, Mcmillan, Mew York | | 2 | Ekiz, D. 2006; Öğretmen Eğitimi ve Öğretimde Yeni Yaklaşımlar, Nobel, Ankara | | |
1 | Yılman, M.2006; Türkiye'de Öğretmen Eğitiminin Temelleri, Nobel, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 14/04/2019 | 2 | 30 | Ödev | 13 | 12/05/2019 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 14/05/2019 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 1 | 1 | 1 | Proje | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 31 |
|