Türkçe | English
FEN FAKÜLTESİ / BİYOLOJİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/biyoloji
Tel: +90 0462 3772581 , 3253200
FENF
FEN FAKÜLTESİ / BİYOLOJİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISOZ5111Dünya'da ve Türkiye'de S.Öğ.Y.3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüTEMEL EĞİTİM ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilere Türkiye'de ve dünya da öğretmen yetiştirme modelleri tanıtarak, öğretmen eğitiminde yapılan araştırmaları incelemelerini sağlamaktır.
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : öğretmen eğitiminin tarihi temelleirini bilir1,71,3
PK - 2 : öğretmen eğitimindeki araştırmalardan haberdar olur1,71,3
PK - 3 : Türkiyede ve dünya'daki öğretmen eğitimi modellerinden haberdar olur1,71,3
PK - 4 : öğretmen eğitimine yönelik çalışmaları inceleyebilir1,71,3
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki ülkelerin eğitim sistemlerindeki sınıf öğretmeni yetiştirme modellerinin tarihsel gelişimi, günümüzdeki sınıf öğretmeni yetiştirme modelleri (B. Ed. , BA, PGCE, Concurrent, Consecutive, vb. , Modelleri) , Türk Eğitim Sistemindeki sınıf öğretmeni eğitiminin tarihsel gelişimi, günümüz sınıf öğretmeni yetiştirilmesi, sınıf öğretmeni eğitiminin felsefi temelleri ve bunların uygulamaya yansıması, öğretmen yetiştirme programlarının içeriği üzerine yaklaşımlar konuları üzerinde durulacaktır.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Öğretmen Eğitiminin Doğasının Değişimi
 Hafta 2Öğretmen Eğitimi için Araştırmaya Dayalı Profesyonel Bilgi
 Hafta 3Araştırmacı Olarak Öğretmen
 Hafta 4Öğretmeyi Öğrenmede Eğilim ve İnançların Rolü
 Hafta 5Uyumlu ve Etkili Öğretmen Eğitimi Programlarının Oluşturulması
 Hafta 6Sertifika için Stantartlar ve Akraditasyon
 Hafta 7Öğretmen Eğitiminde Özel Durumlar ve Özel Durum Metotları
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Kırsal Kesim Okulu Öğretmen Yetiştirme
 Hafta 10Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Modelleri
 Hafta 11Yansıtıcı Sınıf Öğretmeni Yetiştirme
 Hafta 12Türk Eğitim Sistemindeki Sınıf Öğretmeni Yetiştirmenin Tarihsel Gelişimi
 Hafta 13Günümüzde Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Yaklaşımları
 Hafta 14Sınıf Öğretmeni Eğitimi Programlarının İncelenmesi
 Hafta 15Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Alternatif Yaklaşımlar
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Sikula, J. (Ed.) 1996; Handbook of Research on Teacher Education, Mcmillan, Mew York
2Ekiz, D. 2006; Öğretmen Eğitimi ve Öğretimde Yeni Yaklaşımlar, Nobel, Ankara
 
İlave Kaynak
1Yılman, M.2006; Türkiye'de Öğretmen Eğitiminin Temelleri, Nobel, Ankara
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 14/04/2019 2 30
Ödev 13 12/05/2019 1 20
Dönem sonu sınavı 16 14/05/2019 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Laboratuar çalışması 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 1 1 1
Proje 0 0 0
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü31