|
IMB 113 | İç Mimari Proje - I | 4+4+0 | AKTS:10 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Tülay ZORLU | Diğer Öğretim Üyesi | İlgili öğretim üyeleri | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Tasarım ve iç mimarlık hakkındaki genel kavramların ezberden uzak dinleme- katılma- düşünme- araştırma- anlama- aktarma- yorum yapabilme becerileriyle edinilmesi, mimari iletişim dilinin kazandırılması, iç mekan kavramı, mekan elemanları, mekan türleri gibi temel kavramsal alt yapıların verilmesi; iç mekan tasarım yolları, bilgi toplama, araştırma, analiz ve sentez aşamalarının kazandırılması. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | tasarım, yaratıcılık, soyutlama, düzlem, yüzey, mekan gibi temel kavramları tanımlayabilecekler. | 5,13 | 2,3,5 | ÖK - 2 : | herhangi bir tasarım problemi karşısında yaklaşım geliştirme ve problem çözme tekniklerini uygulayabilecekler. | 4,5,6,11 | 2,3,5 | ÖK - 3 : | bilgi toplama, araştırma, analiz ve sentez yapma becerilerini geliştirebilecekler. | 4,5,6 | 2,3,5 | ÖK - 4 : | bir grup karşısında sunum yapabilme becerilerini test edebilecekler. | 12 | 2,5 | ÖK - 5 : | herhangi bir konuda bir grup çalışması tasarlayabilecekler ve uygulayabilecekler. | 10 | 2,5 | ÖK - 6 : | eskiz, 2 / 3 boyutlu çizimler, 2 / 3 boyutlu grafik anlatımlar, katı model anlatımları gibi farklı anlatım dillerini kullanabilecekler. | 8 | 6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Tasarım temel kavramları: Tasarım, yaratıcılık, soyutlama, düzlem, yüzey, mekan. Tasarım problemlerine yaklaşımTasarım yolları / teknikleri Anlatım / ifade teknikleri: Eskiz, 2 / 3 boyutlu çizimler, 2 / 3 boyutlu grafik anlatımlar, katı model anlatımları |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma, bölüm ve ders içeriği hakkında konuşma | | Hafta 2 | Uygulama:Hayallerindeki odanın serbest el çizimi
Ödev: Kendi odalarının serbest el çizimi
Yazı yazma tekniklerinin anlatılması
Uygulama:Kendi özgeçmişlerinin, yazı yazma tekniği ile anlatımı
| | Hafta 3 | YARATICILIK - TASARIM kavramlarının anlatılması
Uygulama:Sadece iki boyutlu olarak KARŞITLIK / ZITLIK kavramının anlatılması
Ödev: Sadece iki boyutlu olarak DENGE kavramının anlatılması
Uygulama:Kağıt,çöp şiş, tutkal, falçata vb. malzemeler kullanılarak DENGE kavramının üç boyutlu (hacimsel) olarak anlatılması
| | Hafta 4 | Uygulama: 4 Element= Ateş + Su + Hava + Toprak kavramlarının yeniden tasarımı
Ödev: Çöp kutusu tasarım eskizleri.
Uygulama: Ateş + Su + Hava + Toprak kavramları ile, bürolar için çöp kutusu tasarımı
| | Hafta 5 | Soyutlama kavramının anlatılması
Uygulama: iç-dış kavramlarının anlatımı.
Ödev: Tek kalemde biçim ya da kavram anlatımı.
Ödev: Çevrenizden üç doğal-Üç yapay obje seçerek, seçtiğiniz objeleri tanımlayınız
Uygulama: Seçilen doğal ya da yapay objenin formunun araştırılması.
| | Hafta 6 | Uygulama: Seçilen doğal ya da yapay objenin formunun araştırılarak o formu oluşturan temel biçimin bulunması
Ödev: Ulaşılan biçimin diğer tasarım disiplinlerine ait ürünler ile eşleştirilmesi
| | Hafta 7 | Yüzey ve Mekan kavramlarının anlatılması
Uygulama : Beden dili ile mekan anlatımı.
Uygulama : Ulaşılan biçimi çoğaltarak yüzey yaratılması
Uygulama: Yaratılan yüzeyin, mekan hissi verecek şekilde üç boyutlu hale getirilmesi
| | Hafta 8 | Fractal Tasarım kavramının anlatılması
Uygulama: Seçilen doğal yada yapay objenin fraktal açılımının eskiz olarak araştırılması.
Daha sonra, mekan hissi verecek şekilde üç boyutlu yüzey anlatımının yapılması.
Uygulama: Gruplar oluşturulacak. Her grup, bir tasarımı seçip, bu tasarımın 1/1 maketi için malzemelerini belirleyecek.
ödev: Mekanın, kavramı belirlenecek. Bu kavrama bağlı olarak mekanın müziği yaratılacaktır. | | Hafta 9 | Arasınav
| | Hafta 10 | MÜZİKTE RİTİM konusunun anlatımı
Uygulama: Grup olarak, iç avluda, daha önce malzemesine karar verilen tasarımların 1/1 ölçeğinde maketini yapmak.
Mekan ve Müzik sunumu
Uygulama: Daha önce, oluşturulan kütlelere, işlev verilmesi
| | Hafta 11 | Hayalinizdeki mekanının tasarlanması
(Proje etüdü - Tartışma)
| | Hafta 12 | Hayalinizdeki mekanının tasarlanması
(Proje etüdü - Tartışma) | | Hafta 13 | Hayalinizdeki mekanının tasarlanması
(Proje etüdü - Tartışma) | | Hafta 14 | Sınıf dışı Proje Teslim Çalışmaları | | Hafta 15 | Sınıf dışı Proje Teslim Çalışmaları / Proje Teslimi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Neufert, E., 1983, Yapı Tasarımı Genel Bilgileri, Güven Yayıncılık, İstanbul | | 2 | Şahinler, O., Kızıl, F., 1982, Mimarlıkta Teknik Resim, Yay yayıncılık Tic. Ltd. Şti, İstanbul | | 3 | Hasol, D. , 1979, Mimarlık Sözlüğü, İstanbul | | |
1 | Denel, B., 1981, Temel Tasarım ve Yaratıcılık, ODTÜ Mimarlık Fakültesi, Ankara | | 2 | Gürer, L., 1992, Görsel Sanat Eğitimi ve Mekan / Form, İTÜ Mimarlık Fakültesi, İstanbul | | 3 | O dönem çalışılan konuya yönelik, öğretim üyesi tarafından önerilecek diğer makale, dergi, kitap, internet sitesi..vb. kaynaklar. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Dönem sonu sınavı | 16 | 04/01/2016 | 3 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 12 | 96 | Sınıf dışı çalışma | 9.5 | 3 | 28.5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 31 | 2 | 62 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Diğer 1 | 5.5 | 11 | 60.5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 250 |
|