Türkçe | English
FEN FAKÜLTESİ / BİYOLOJİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/biyoloji
Tel: +90 0462 3772581 , 3253200
FENF
FEN FAKÜLTESİ / BİYOLOJİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TDOK1000Davranış Bilimleri3+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiÖn Lisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTIBBİ HİZMETLER ve TEKNİKLER BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Davranış bilimlerinin ve insan psikolojisinin temel özellikleri hakkında bilgilenmek
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Davranış bilimlerinin, bilimler içindeki yerini ve temel kavramlarını tanımlayabilecekler 51
ÖK - 2 : Davranışsal durumları açıklayabilecekler 51
ÖK - 3 : Davranışsal olguları birbirleriyle ilişkilendirebilecekler 51
ÖK - 4 : Davranışsal süreçlerin geleceğine ilişkin çıkarımda bulunabilecekler 5. 51
ÖK - 5 : Davranışsal olaylardan genel yargılar üretebilecekler 51
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Davranış düzlemi, statü Sosyal etki, önemi, kaynağı ve sosyal etki türleri Tutum, önemi, bileşenleri, işlevleri, tutumların yapısal özellikleri, oluşumu Kişilik ve kişiliği belirleyen faktörleri Algılama, algılama süreci ve algılamayı etkileyen faktörler Öğrenme, işletmeler açısından önemi ve öğrenme kuramları İkna, ikna süreci ve ikna teknikleri Güdüleme, güdüleme süreci, teorileri ve yönetilmesi Stres, stres faktörleri ve sonuçları ve stres yönetme İletişim, unsurları ve türleri Grup, yapısı, gruplardaki davranışları Kültür, kültür çeşitleri, özellikleri Örgüt kültürü Örgütlerde rol davranışı
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Davranış düzlemi, statü
 Hafta 2Sosyal etki, önemi, kaynağı ve sosyal etki türleri
 Hafta 3Tutum, önemi, bileşenleri, işlevleri, tutumların yapısal özellikleri, oluşumu
 Hafta 4Kişilik ve kişiliği belirleyen faktörleri
 Hafta 5Algılama, algılama süreci ve algılamayı etkileyen faktörler
 Hafta 6Öğrenme, işletmeler açısından önemi ve öğrenme kuramları
 Hafta 7İkna, ikna süreci ve ikna teknikleri
 Hafta 8Güdüleme, güdüleme süreci, teorileri ve yönetilmesi
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Stres, stres faktörleri ve sonuçları ve stres yönetme
 Hafta 11İletişim, unsurları ve türleri
 Hafta 12Grup, yapısı, gruplardaki davranışları
 Hafta 13Kültür, kültür çeşitleri, özellikleri
 Hafta 14Örgüt kültürü
 Hafta 15Örgütlerde rol davranışı
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Arlı, Önder, 2008, Davranış Bilimleri, Aktif Yayınevi.
 
İlave Kaynak
1Eroğlu, Feyzullah, 2000, Davranış Bilimleri, Beta Basım Yayın.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 1 50
Dönem sonu sınavı 16 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 3 14 42
Arasınav için hazırlık 6 2 12
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 8 3 24
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü122