|
TDOK1000 | Davranış Bilimleri | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TIBBİ HİZMETLER ve TEKNİKLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Davranış bilimlerinin ve insan psikolojisinin temel özellikleri hakkında bilgilenmek |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Davranış bilimlerinin, bilimler içindeki yerini ve temel kavramlarını tanımlayabilecekler
| 5 | 1 | ÖK - 2 : | Davranışsal durumları açıklayabilecekler
| 5 | 1 | ÖK - 3 : | Davranışsal olguları birbirleriyle ilişkilendirebilecekler
| 5 | 1 | ÖK - 4 : | Davranışsal süreçlerin geleceğine ilişkin çıkarımda bulunabilecekler
5. | 5 | 1 | ÖK - 5 : | Davranışsal olaylardan genel yargılar üretebilecekler
| 5 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Davranış düzlemi, statü
Sosyal etki, önemi, kaynağı ve sosyal etki türleri
Tutum, önemi, bileşenleri, işlevleri, tutumların yapısal özellikleri, oluşumu
Kişilik ve kişiliği belirleyen faktörleri
Algılama, algılama süreci ve algılamayı etkileyen faktörler
Öğrenme, işletmeler açısından önemi ve öğrenme kuramları
İkna, ikna süreci ve ikna teknikleri
Güdüleme, güdüleme süreci, teorileri ve yönetilmesi
Stres, stres faktörleri ve sonuçları ve stres yönetme
İletişim, unsurları ve türleri
Grup, yapısı, gruplardaki davranışları
Kültür, kültür çeşitleri, özellikleri
Örgüt kültürü
Örgütlerde rol davranışı
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Davranış düzlemi, statü | | Hafta 2 | Sosyal etki, önemi, kaynağı ve sosyal etki türleri | | Hafta 3 | Tutum, önemi, bileşenleri, işlevleri, tutumların yapısal özellikleri, oluşumu | | Hafta 4 | Kişilik ve kişiliği belirleyen faktörleri | | Hafta 5 | Algılama, algılama süreci ve algılamayı etkileyen faktörler | | Hafta 6 | Öğrenme, işletmeler açısından önemi ve öğrenme kuramları | | Hafta 7 | İkna, ikna süreci ve ikna teknikleri | | Hafta 8 | Güdüleme, güdüleme süreci, teorileri ve yönetilmesi | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Stres, stres faktörleri ve sonuçları ve stres yönetme | | Hafta 11 | İletişim, unsurları ve türleri | | Hafta 12 | Grup, yapısı, gruplardaki davranışları | | Hafta 13 | Kültür, kültür çeşitleri, özellikleri | | Hafta 14 | Örgüt kültürü | | Hafta 15 | Örgütlerde rol davranışı | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Arlı, Önder, 2008, Davranış Bilimleri, Aktif Yayınevi. | | |
1 | Eroğlu, Feyzullah, 2000, Davranış Bilimleri, Beta Basım Yayın. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 6 | 2 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 3 | 24 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 122 |
|