|
ULS6601 | Wars,New Wars,and The Geopo.of Warfare | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Özgür TÜFEKÇİ | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Erol Kalkan | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | The subject of this inter-disciplinary module is the nature of war in the contemporary world. It looks at different types of wars, their causes and the particular challenges that they present. Are ?new? wars more violent, are some societies more prone to conflict than others, why do we ignore women who commit violence in war, does media reporting affect the trajectory of conflict, is there a responsibility to protect, is it possible to build a meaningful peace in the aftermath of war? These are some of the questions that the module explores. The role of the liberal state is specifically explored through topics such as humanitarian intervention and the R2P and liberal peace-building. Situating these developments within specific case study contexts, this course offers students an advanced insight into war in the 21st century. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | It is expected that students will demonstrate understanding the importance of wars and new-wars in order to have an extended perspective about International Relations. | 1,2,6,9 | 1, | ÖK - 2 : | Demonstrate an understanding of the causes and character of war and some of the key debates within the literature on modern conflict | 1,2,6,9 | 3, | ÖK - 3 : | Apply conceptual tools to analyse the theoretical and practical debates surrounding different types of war and conflict occurring in the contemporary age; | 1,2,6,9 | 1, | ÖK - 4 : | Demonstrate appropriate cognitive, communicative and transferable skills, including understanding complex concepts and theories, exercising critical judgement, making effective oral and written presentations and displaying a capacity for independent learning. | 1,2,6,9 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
In this course a great variety of topics will be discussed including wars, new wars, geopolics, geopolitical theories, and warfare. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Informing students about the course, exams, evaluation, and introduction to the course | | Hafta 2 | Introduction to the literature | | Hafta 3 | The Causes of Conflict | | Hafta 4 | Just War Theory | | Hafta 5 | Liberal Interventionism | | Hafta 6 | Terrorism | | Hafta 7 | The Revolution in Military Affairs | | Hafta 8 | Geopolitical theories and warfare | | Hafta 9 | Mid-term Exam | | Hafta 10 | Drone Warfare | | Hafta 11 | War and the Media | | Hafta 12 | Mid-term Exam | | Hafta 13 | State-Building, Stabilisation and Democratisation | | Hafta 14 | War Beyond the Battlefield | | Hafta 15 | General Overview | | Hafta 16 | Final exam | | |
1 | Kaldor, Mary. (2012). New and Old Wars: Organised Violence in a Global Era. Cambridge: Polity Press. | | |
1 | Coker, Christopher. (2004). The Future of War: The Re-Enchantment of War in the Twenty-First Century. Oxford: Blackwell Publishing. | | 2 | Der Derian, James. (2009). Virtuous War: Mapping the Miltiary-Industrial-Media-Entertainment Network. New York: Routledge. | | 3 | Duffield, Mark. (2007). Development, Security and Unending War: Governing the World of Peoples. Cambridge: Polity Press. | | 4 | Gregory, Derek. (2004). The Colonial Present. Oxford: Blackwell. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2021 | 1 | 30 | Kısa sınav | 12 | 12/2021 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 6 | 5 | 30 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 5 | 6 | 30 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 8 | 48 | Dönem sonu sınavı | 1 | 3 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|