|
ULS6591 | Comparative Politiecs of Deve.Nat. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Alper Tolga BULUT | Diğer Öğretim Üyesi | Doç Dr. Özgür Tüfekçi | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı gelişmekte olan ülkelerde demokratik gelişim, siyasal istikrar, kitle hareketleri ve seçmen davranış biçimlerini analiz etmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Gelişmekte olan ülkelerde siyasal yapıyı kavrayacak | 1,2,3,4 | 3,5, | ÖK - 2 : | Karşılaştırmalı analiz metodlarını öğrenecek | 1,2,3,4 | 3,5, | ÖK - 3 : | Gelişmekte olan ülkelerde parti politikalarını kavrayacak | 1,2,3,4 | 3,5, | ÖK - 4 : | Gelişmiş ülkelerle karşılaştırma yapabilecek | 1,2,3,4 | 3,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Gelismekte olan ülkelerin siyasal yapıları, parti politikaları, şeçimler ve seçmen davranışı incelenmektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Gelişmekte olan ülkeler: tanımlar ve genel giriş | | Hafta 2 | Gelişmekte olan ülkelerde siyasal yapı | | Hafta 3 | Rejim Türleri | | Hafta 4 | Seçimler ve seçmen davranışı | | Hafta 5 | Partiler ve koalisyon politikaları | | Hafta 6 | Etnik çatışmalar | | Hafta 7 | Ekonomik yapı ve krizler | | Hafta 8 | Bölgesel İşbirliği | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Askeri darbeler ve otoriterleşme | | Hafta 11 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 12 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 13 | Kısa Sınav | | Hafta 14 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 15 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | GRINDLE, Merilee S. Politics and policy implementation in the Third World. Princeton University Press, 2017. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18/04/2022 | 60 | 30 | Kısa sınav | 13 | 09/05/2022 | 60 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/06/2022 | 60 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 6 | 5 | 30 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 5 | 6 | 30 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 8 | 48 | Dönem sonu sınavı | 1 | 3 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|