|
ULS6330 | Siyasi Tarih Okumaları | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. İsmail KÖSE | Diğer Öğretim Üyesi | --- | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Siyasi Tarih alanında metodolojik okuma becerisi kazandırmak |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Siyasi tarih bilgilerini yenilerler | 1,2,3,4,5,6,7,8 | | ÖK - 2 : | Örnek olay incelemesi yaparlar | 1,2,3,4,5,6,7,8 | | ÖK - 3 : | Analitik bir yetenek kazanırlar | 1,2,3,4,5,6,7,8 | | ÖK - 4 : | Farklı bakış açıları elde ederler | 1,2,3,4,5,6,7,8 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Tarih ile karşılaştırıldığında Uluslararası İlişkiler (UAİ) Disiplininin kadim bir geçmişe sahip bulunmadığı görülür. Bununla birlikte, son yüzyılda devletlerarası ilişkilerde en etkili bilim dallarından bir tanesinin UAİ ve oluşturduğu normlar olduğunu söylemek mümkündür. UAİ, özgünlüğüyle disiplinler arası bir formata da sahiptir. Sosyal Bilimlerde nispeten genç olarak nitelendirilebilen disiplinin Türkiye?deki müfredatında Uluslararası Hukuk, Siyasi Tarih ve UAİ Teorisi Anabilim Dallarına çatı bölümüdür. UAİ bir sacayağı ya da üç sütundan oluşan bir bina olarak kabul edilirse, Uluslararası Hukuk ve Siyasi Tarih Anabilim Dalları söz konusu üç sütunun ya da sacayağının üç ayağının ikisini teşkil eder. UAİ?den daha eski geleneğe sahip olan bu iki anabilim dalı, UAİ?den bağımsız olarak ayrıca kendi gelişim seyirlerine sahiptir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Fransız Devrimi | | Hafta 2 | Avrupa kongre sistemi | | Hafta 3 | Almanya'nın yükselişi | | Hafta 4 | Osmanlı Devleti | | Hafta 5 | Kırım Savaşı | | Hafta 6 | Türk Boğazları | | Hafta 7 | Osmanlı Rus Savaşı | | Hafta 8 | Ara Sınav | | Hafta 9 | Milliyetçilik akımları | | Hafta 10 | Sömürgecilik | | Hafta 11 | I. Dünya Savaşı'na giden süreç | | Hafta 12 | Savaş sonrası yeni düzen | | Hafta 13 | Kriz Dönemi | | Hafta 14 | Hitler | | Hafta 15 | II. Dünya Savaşı | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 01/12/2020 | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 04/02/2021 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 14 | 140 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 4 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 224 |
|