Türkçe | English
SÜRMENE ABDULLAH KANCA MESLEK YÜKSEKOKULU / MOTORLU ARAÇ ve ULAŞTIRMA TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ
GEMİ İNŞAATI
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/akmotor
Tel: +90 0462 7522603
SAKMYO
SÜRMENE ABDULLAH KANCA MESLEK YÜKSEKOKULU / MOTORLU ARAÇ ve ULAŞTIRMA TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ / GEMİ İNŞAATI
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

AGEI2014Yat Tasarımı2+1+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiÖn Lisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüMOTORLU ARAÇ ve ULAŞTIRMA TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uygulama, Uzaktan Eğitim
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat uygulama
Öğretim ÜyesiÖğretim Görevlisi Ali KANGAL
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencilerin, stabil olmayan bir çevredeki mekan tasarımında gerekli olan ergonomi, malzeme, detay ve önlemleri göz önünde bulundurarak yüzer bir objenin iç mekanını tasarlayabilecek seviyeye ulaşabilmelerini sağlamak.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Öğrencilerin yat tasarımı yapabilecek düzeye gelebilmeleri için gerekli bilgi ve alışkanlıkları kazanır.31,
ÖK - 2 : Öğrencilerin almış oldukları teorik bilgilerin ışığında özgün tasarımlar üretir.31,
ÖK - 3 : Üstün yaratıcılık birikimi gerektiren yat tasarımında karşısına çıkabilecek olumsuzlukları, çözümleme,analiz,alternatif üretebilme gibi alışkanlıklar edinir.31,
ÖK - 4 : Başarılı ve doğru bir ürün ortaya çıkarabilmek için gerekli araştırma, benzer tasarımları ve diğer türev örneklerini karşılaştırabilme, sentezleyebilme özelliklerini kazanır.31,
ÖK - 5 : Sahip olunan bilgi ve birikimlere yenilerini ekleyebilmek, gerekli ön araştırmaları derleyip birleştirerek tasarım sentezi oluşturarak, uygulamayı ilerletir.31,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Yelkenli tekneler için temel hidrodinamik ve aerodinamik, Yelkenli tekne dengesi, stabilite, hidrodinamik ve aerodinamik kuvvetler, yelken ve direk dizaynı, tekne formu ve salma dizaynı, yelkenli tekne genel yerleştirmeleri. Hidrofoiller, kayma teorisi, kayıcı ve yarı kayıcı tekneler, küçük tekne sevk sistemleri, deniz dizel motorları ve yardımcı sitemleri, küçük tekne dümenleri. Yat konstrüksiyonu, yat malzemeleri: kompozit malzemeler, ahşap ve aluminyum. Küçük tekne enstrümantasyonu, küçük tekne elektrik sistemleri, küçük tekne ana ve yardımcı makinaları ve servis sistemleri. Gelişmiş tekne kavramları, SWATH, ayaklı tekne, katamaran, hava yastıklı tekne, SES, melez tekneler.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Tasarım kavramına genel bakış.
 Hafta 2Tasarım kavramına genel bakış.
 Hafta 3Ergonomi, ürün-insan ilişkisi konularının öneklerle anlatılması,
 Hafta 4Yat türlerinin anlatılması, aralarındaki tasarım farklarının ve bu farkların nedenlerinin açıklanması.
 Hafta 5Yat türlerinin anlatılması aralarındaki tasarım farklarının ve bu farkların nedenlerinin açıklanması.
 Hafta 6Stabil olmayan bir çevredeki mekanda alınması gereken önlemler ve izlenecek tasarım yöntemlerinin anlatılması.
 Hafta 7Stabil olmayan bir çevredeki mekanda alınması gereken önlemler ve izlenecek tasarım yöntemlerinin anlatılması.
 Hafta 8Stabil olmayan bir çevredeki mekanda alınması gereken önlemler ve izlenecek tasarım yöntemlerinin anlatılması.
 Hafta 9Yarıyıl içi Sınavı
 Hafta 10Mekanların verimli kullanılması için gerekli detayların anlatılması.
 Hafta 11Tasarımlarda uygulanabilecek malzemelerin örneklerle anlatması.
 Hafta 12Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları.
 Hafta 13Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları.
 Hafta 14Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları.
 Hafta 15Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları.
 Hafta 16Yarıyıl sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Ders notları
2www.unidersler.com
 
İlave Kaynak
1Lars Larsson and Rolf E. Eliasson, Adlard Coles, 2000, Principles of Yacht Design, Nautical Publication.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 17/04/2024 0.75 50
Dönem sonu sınavı 16 6/06/2024 0.75 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 4 14 56
Arasınav için hazırlık 2 5 10
Arasınav 1 1 1
Uygulama 1 14 14
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 5 10
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü120