|
MZO 317 | Öğr.Teknoloj.ve Materyal Tasarım | 2+2+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Z. Dinç ALTUN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğretim teknolojilerindeki gelişimleri kavrayabilme, Öğretim teknolojileri ile iletişim süreci ilişkisini kavrayabilme, Öğretim teknolojileri ile program ilişkilerini kavrayabilme, Araç gereçlerin öğretimdeki yerini kavrayabilme, Tasarım, öğe ve ilişkisini bilebilme, Öğretmenin sık kullanacağı materyalleri hazırlayabilme, Bilgisayar destekli öğretim ortamlarını ve özelliklerini tanıyabilme |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verecek | 3,5 | 1,5 | ÖK - 2 : | iletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemini açıklayabilecek | 2,3,5,6 | 1,5 | ÖK - 3 : | belirli konularda özgün materyaller tasarlama ve geliştirme becerisi kazanacaklar | 3,5 | 1,5 | ÖK - 4 : | geliştirdiği materyalleri öğreteceği derslerde nerede ve nasıl kullanacağı konusunda bilgi ve beceri kazanacaklar | 3,5 | 1,5 | ÖK - 5 : | bilgisayar yazılımlarını tanıyıp ve yazılımları değerlendirebilecekler
| 3,5 | 1,5 | ÖK - 6 : | internetten eğitimsel amaçlı yararlanma yollarını öğrenecekler
| 3,5 | 1,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler) , eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye?de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Öğretim Teknolojisi ile ilgili temel kavramların açıklanması | | Hafta 2 | Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı | | Hafta 3 | Okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu. | | Hafta 4 | Görsel tasarım öğeleri ve ilkeleri, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesinin planlanması. | | Hafta 5 | Öğretmenlerin araç-gereç seçimini etkileyen faktörler. | | Hafta 6 | Öğretim gereçlerinin geliştirilmesi(kavram ve zihin haritaları, çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler) | | Hafta 7 | Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesine yönelik teorik bilgiler | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Eğitimde İnternetin kullanılması ve uzaktan eğitimin yararları | | Hafta 10 | Öğrenciler tarafından Tepegöz saydamlarının hazırlanması ve sunulması | | Hafta 11 | Tepegöz saydamları sunumlarının öğrenci ve öğretmen tarafından değerlendirilmesine yönelik tartışmalar. | | Hafta 12 | Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması | | Hafta 13 | Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin değerlendirilmesi | | Hafta 14 | Bilgisayar destekli ders materyallerinin (power-point, movie-maker vb.) hazırlanması ve sınıfta sunulması. | | Hafta 15 | Sunulan bilgisayar destekli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Yiğit, N., Alev N., Özmen, H., Altun T., Akyıldız S. (2009) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Trabzon: Akademi Kitabevi | | |
1 | Demirel, Ö. , Seferoğlu, S. , Yağcı, E. (2001) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegema Yayıncılı, | | 2 | Halis, İ. (2002), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme,Ankara: Nobel Yayıncılık | | 3 | Yalın H. İ. , (2003) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Nobe Yayıncılık | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 22/11/2015 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 09/01/2016 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 5 | 3 | 15 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 4 | 5 | 20 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 4 | 20 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 2 | 2 | 4 | Diğer 2 | 2 | 2 | 4 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|