Türkçe | English
MAÇKA MESLEK YÜKSEKOKULU / OTEL, LOKANTA ve İKRAM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/yuksekokul/mackamyo
Tel: +90 0462 5123535
MAMYO
MAÇKA MESLEK YÜKSEKOKULU / OTEL, LOKANTA ve İKRAM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ / TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

MTUR2008Tur Operatörlüğü ve Seyahat Acenteliği1+1+0AKTS:2
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiÖn Lisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüOTEL, LOKANTA ve İKRAM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 1 saat uygulama
Öğretim ÜyesiÖğretim Görevlisi Murat KOÇHAN
Diğer Öğretim ÜyesiÖğr. Gör. Murat Koçhan, öğr gör sezgin köse
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersle, Ağırlama Hizmetleri programında Tur operatörlüğü ve seyahat acenteciliğini otel ilişkisini tanıtma yeterliğinin kazandırılması amaçlanmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Paket tur hazırlamayı gerçekleştirebilir.2,4,6,71,
ÖK - 2 : Tur operatörü-seyahat acentesi (incoming acente) ilişkisini tanımlayabilir. 2,4,6,71,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
A.Tur operatörü ve paket tur 1-Tur Operatörü a. Tanımı b. Tur operatörlüğü ile seyahat acentesi arasındaki farklar c. Tur Operatörünün Fonksiyonları d. Tur Operatörünün sınıflandırılması e. Uluslar arası tur operatörleri f. Tur Operatörlüğündeki gelişmeler 2-Paket Tur a. Tur kavramı b. Paket tur ve tanımı c. Paket turların özellikleri d. Paket turların Tercih Nedenleri: ? Tüketici Açısından ? Tur Operatörü Açısından ? Diğer İşletmeler Açısından e. Paket Turun Sınıflandırılması ? Taşıma Aracına Göre ? Ekonomik Olmasına Göre ? Hareket Noktasının Uzaklığına Göre ? Uçakla Yapılan Sivil Havacılık Komisyonunun Sınırlarına Göre ? Seyahat-Konaklama Şekline Göre ? İsteğe Bağlı Durumlara Göre f. Paket Tur Tüketici Sorunları g. Seyahat Esnasında Tüketici Hakları-Frankfurter Tabelası 3. Paket Tur Üretim Aşaması a. Piyasa araştırması b. Müşteri Analizleri c. Önceki Programların Analizleri d. Gidilecek Yer Seçimi e. Ulaştırma-Taşıma Aracının Seçimi f. Konaklama Hizmetlerinin Seçimi g. 7 -Tur Programının Belirlenmesi 4. Paket tur Pazarlama Aşaması a. Paket turun fiyatının belirlenmesi b. Paket Turun ve Broşürün Ortaya Çıkışı c. Paket Turun, Bir Turistik Ürün Olarak Piyasaya Sürülmesi 5. Paket Tur Satış ve Yönetim Aşaması a. Paket turun satışını gerçekleştirmek b. Seyahat faaliyetleri arasında ilişki sağlamak B. Paket Tur tüketim Aşaması ve Tur operatörü-Karşılayıcı Acente-Otel anlaşmaları 1. Tur Operatörü-Otel İlişkisi 2. Karşılıklı Görüşmeler 3. Anlaşmalar, Sözleşmeler a. Bireysel Müşteriler b. Grup Müşterileri ? Geçici Gruplar ? Devamlı Gruplar c. Kontenjan Kontratı ? Tamamen Garanti Edilen Kontenjanlar ? Kısmen Garanti Edilen Kontenjanlar ? Garantisiz Kontenjanlar ? İsteğe Bağlı Rezervasyonlar ? Serbest Satış Kontenjanı ? Blok Rezervasyon ? Blok Satın Alma 4. Anlaşma Geçerlilik Süreleri 5. Fiyatlar ve Sunulan Hizmet Çeşitleri 6. İşletmenin Kazanç-Kar Şekli 7. Ödeme Koşulları a. Garantiler b. Ödeme Süreleri c. Ödeme Şekilleri 8. İptal Koşulları 9. Müşteri Listesi Gönderme Süresi 10. Hukuki Sorunlar ? Rezervasyonu olduğu halde gelmeyen müşteri (No-Show) ? Fazla rezervasyon- Overbooking 11.Tur Operatörü ?Karşılayıcı Acente-Otel İşbirliğinin Yararları
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Tur operatörü ve paket tur
 Hafta 2Tur operatörü ve paket tur
 Hafta 3Tur operatörü ve paket tur
 Hafta 4Paket Tur tüketim Aşaması ve Tur operatörü-Karşılayıcı Acente-Otel anlaşmaları
 Hafta 5Paket Tur tüketim Aşaması ve Tur operatörü-Karşılayıcı Acente-Otel anlaşmaları
 Hafta 6Paket Tur tüketim Aşaması ve Tur operatörü-Karşılayıcı Acente-Otel anlaşmaları
 Hafta 7Paket Tur tüketim Aşaması ve Tur operatörü-Karşılayıcı Acente-Otel anlaşmaları
 Hafta 8Seyahat Acenteleri
 Hafta 9I. Ara sınav
 Hafta 10Seyahat Acenteleri
 Hafta 11Seyahat Acentelerinin Turizm Endüstrisindeki Diğer Kuruluşlarla İlişkisi
 Hafta 12Seyahat Acentelerinin Turizm Endüstrisindeki Diğer Kuruluşlarla İlişkisi
 Hafta 13Seyahat Acentelerinin Turizm Endüstrisindeki Diğer Kuruluşlarla İlişkisi
 Hafta 14Acente operasyon organizasyonları hazırlıkları
 Hafta 15Acente operasyon organizasyonları hazırlıkları
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Mısırlı, İrfan. 2006; Seyahat Acentacılığı ve Tur Opetaörlüğü, Detay Yayıncılık, Ankara
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 30 dk 50
Dönem sonu sınavı 16 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Arasınav için hazırlık 2 8 16
Arasınav 1 1 1
Uygulama 2 6 12
Ödev 2 8 16
Dönem sonu sınavı için hazırlık 1 14 14
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü88