Türkçe | English
MAÇKA MESLEK YÜKSEKOKULU / OTEL, LOKANTA ve İKRAM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/yuksekokul/mackamyo
Tel: +90 0462 5123535
MAMYO
MAÇKA MESLEK YÜKSEKOKULU / OTEL, LOKANTA ve İKRAM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ / TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

MTUR2004Ön Büroda Oda İşlemleri1+1+0AKTS:2
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiÖn Lisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüOTEL, LOKANTA ve İKRAM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 1 saat uygulama
Öğretim ÜyesiÖğretim Görevlisi Murat KOÇHAN
Diğer Öğretim ÜyesiÖĞR GÖR MURAT KOÇHAN ÖĞR GÖR SEZGİN KÖSE
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu derste, oda işlemlerini yürütme ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Oda işlemlerinin kontrolünü yapabilir.1,3,4,51,
ÖK - 2 : Rezervasyon kontrolünü yapabilir1,3,4,51,
ÖK - 3 : Oda satışlarının kontrolünü yapabilir 1,3,4,51,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
. HOUSEKEEPER RAPORU İLE ODA KONTROLÜ YAPMA 1. House keeper raporları a. Uyuşmazlık b. Arızalı odalar (Out of order) c. Geceyi dışarıda geçiren konuk (sleep out) d. Diğer raporlar 2. Housekeeper raporu ve room rack in karşılaştırılması 3. Değerlendirme ve bilgi verme a. Raporları okeyleme b. Uyuşmazlık raporunu kat hizmetlerine bildirme c. Uyuşmazlık raporunu muhasebeye bildirme B. VIP KONUK 1. VIP a. Tanımı b. Özellikleri c.Çeşitleri 2. VIP konukları karşılama kuralları 3. VIP oda blokajı 4. VİP talimatını (memorandum) yayınlama 5. VİP odalarının kontrolünü sağlama a. Ön büro müdürüne kontrol ettirme b. Kat hizmetleri yöneticisine kontrol ettirme C. KONUK TALEPLERİNİ YERİNE GETİRME 1. Konuk talepleri a.Erken çıkış b.Geç çıkış c.İlave yatak d.Ulaşım ve diğerleri 2. Konukların taleplerinin yerine getirilip getirilmediğini kontrol etme D.LİMİTLERİ BELİRLEME 1. Limit kavramı a. Tanımı b. Çeşitleri i. Münferit için ii. Acenta için iii. Şirket için 2. Harcama raporları 3. Tahsilât Yapma a. Nakit b. Kredili c. Seyahat çeki ile d. Kredi kartıyla e. Diğer yöntemler ile E. SORUNLARIN TESBİTİ 1. Konuk folyolarındaki sorunların tespiti a.Günlük kontroller ile b.Konuk şikayetleri ile 2. Sorunlu konuk folyoları a. Hesap yanlışlıkları b.Oda numarasının yanlış yazılması c.Adisyon yanlışlıkları d.Oda fiyatının yanlış girilmesi e.Diğer sorunlar 3. Sorunlar ile ilgili raporlama 4. Konuk folyolarındaki sorunları düzeltmek
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Housekeeper Raporu ile Oda Kontrolü Yapma
 Hafta 2Vip Konuk
 Hafta 3Konuk Taleplerini Yerine Getirme
 Hafta 4Limitleri Belirleme
 Hafta 5Sorunların Tespiti
 Hafta 6Konuk belgelerindeki sorunların tespiti
 Hafta 7Sorunlu konuk folyoları
 Hafta 8 Oda Tipleri
 Hafta 9ARA SINAV
 Hafta 10Oda Blokajı
 Hafta 11Konuk Giriş Öncesi Hazırlıkları
 Hafta 12Fazla Rezervasyon
 Hafta 13Fazla Rezervasyon
 Hafta 14Konuk Giriş Öncesi Hazırlıkları
 Hafta 15Oteldeki Doluluk Oranı
 Hafta 16DÖNEM SONU SINAVI
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Eraslan N.2009: Ön Büroda Oda İşlemleri,DETAY Yayıncılık ,Ankara
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 30 DK 50
Dönem sonu sınavı 16 30 DK 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Arasınav için hazırlık 1 8 8
Arasınav 1 1 1
Ödev 2 5 10
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 14 28
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü76