Türkçe | English
MAÇKA MESLEK YÜKSEKOKULU / OTEL, LOKANTA ve İKRAM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/yuksekokul/mackamyo
Tel: +90 0462 5123535
MAMYO
MAÇKA MESLEK YÜKSEKOKULU / OTEL, LOKANTA ve İKRAM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ / TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

MTUR2011Turizm Pazarlaması2+1+0AKTS:3
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiÖn Lisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüOTEL, LOKANTA ve İKRAM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat uygulama
Öğretim ÜyesiÖğretim Görevlisi Murat KOÇHAN
Diğer Öğretim Üyesi Öğr. Gör. Murat KOÇHAN Öğr. Gör. Sezgin KÖSE
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu ders ile konaklama, seyahat ve yiyecek içecek işletmeleri için pazarlama ilkelerini yorumlayabilme ve genel pazarlama uygulamalarını geçekleştirebilme bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Turizm pazarlaması kavramını bilir.2,3,7,91,
ÖK - 2 : Pazarlama araştırmasını açıklayabilir.2,3,7,91,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
A. GENEL OLARAK PAZARLAMAYI AÇIKLAMAK 1.Tarihsel gelişimi 2.Pazarlamanın amaçları 3.Pazarlama anlayışı a.Üretim anlayışı b.Satış anlayışı c.Toplumsal pazarlama anlayışı 4.Pazarlama karması a.Ürün b.Fiyat c.Dağıtım d.Tutundurma 5.Pazarlamanın işlevleri a.Satınalma ve satma b.Taşıma c.Depolama 6.Bilgi toplama ve yayma 7.Risk taşıma B: TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞİ AÇIKLAMAK 1.Turizm pazarlamasının gerekliliği 2.Turizm pazarlamasının özellikleri 3.Turizm pazarlamasının hedefleri 4.Turizm pazarlamasının fonksiyonları 5.Turist davranışları ve özellikleri 6.Pazarlama bilgi sistemi 7.Pazarlama soruşturma sistemi 8.Pazarlama araştırma sistemi a.Uygulama alanları b.sınıflandırılması c.Veri derleme teknikleri d.soru cetveli ve hazırlama ilkeleri e.Ölçme f.Verilerin analizi ve rapor hazırlama C:TURİZM PAZARINI AÇIKLAMAK 1.Pazar kavramı Tanımı 2.Turizm piyasası 3.Pazar bölümlendirme a.Coğrafik temele göre b.Demografik temele göre c-Kişilik özelliklerine göre d.Davranışsal temele göre e.Satın alma davranışlarına göre f. Satın alma dönemine göre 4.Hedef Pazar seçimi
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Genel olarak pazarlama
 Hafta 2Turizm pazarlamasına giriş
 Hafta 3Pazarlama bilgi sistemi
 Hafta 4Turizm pazarı-piyasası
 Hafta 5Turistik ürün
 Hafta 6Turistik ürünün fiyatlandırması
 Hafta 7Turistik ürünün fiyatlandırması
 Hafta 8Turizmde dağıtım
 Hafta 9I. Ara sınav
 Hafta 10Turistik ürünün tutundurulması
 Hafta 11Turizm'de tanıtma
 Hafta 12Turizm'de tanıtma
 Hafta 13Turizm'de tanıtma
 Hafta 14Turizm pazarlama araştırması
 Hafta 15Turizm pazarlama politikası Uluslararası turizm pazarlaması
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Uygur, Selma Meydan. 2007; Turizm Pazarlaması, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
 
İlave Kaynak
1Ünüsan, Çağatay. Mete, Sezgin. 2007; Turizm Pazarlaması, Litera Türk, Konya
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 30 dk 50
Dönem sonu sınavı 16 30 dk 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Arasınav için hazırlık 10 1 10
Arasınav 1 1 1
Ödev 2 5 10
Dönem sonu sınavı için hazırlık 11 1 11
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü75