|
FIZ4008 | Süperiletkenler Fiziği | 3+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | FİZİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ali ÖZTÜRK | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı süperiletkenlik kavramını, süperiletkenlerin özellikleri ve süperiletkenlik teorilerini incelemektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | hem normal hem de yüksek sıcaklık süperiletkenleri ile ilgili problemleri çözebileceklerdir | 1,2,3 | 1, | ÖK - 2 : | süperiletkenlerin manyetik özelliklerini analiz edebilecektir | 1,2,3 | 1, | ÖK - 3 : | süperiletkenlerinin öne çıkan özelliklerini matematiksel olarak tarif edebilecektir | 1,2,3 | 1,3, | ÖK - 4 : | süperiletkenlerin iletim özelliklerini açıklayabilecektir | 1,2,3 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Süperiletkenliğin Tarihçesi, I. Tip Süperiletkenler, II. Tip Süperiletkenler, Meissner Olayı, Kritik Sıcaklık, Kritik Alanlar, Kritik Akım Yoğunluğu, Nüfuz Derinliği, Eşuyum Uzunluğu, Mıknatıslanma, London Terisi, BCS Teorisi, Histeresiz Eğrileri, Yüksek Sıcaklık Süperiletkenleri, Süperiletkenliğin Bazı Uygulamaları |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Normal iletkenlik özellikleri | | Hafta 2 | Süperiletkenliğe giriş | | Hafta 3 | Süperiletkenler tipleri, Meissner etkisi | | Hafta 4 | Kritik Sıcaklık ve Kritik Manyetik Alanlar | | Hafta 5 | Kritik akım yoğunluğu | | Hafta 6 | Ginzburg- Landau ve London teorileri | | Hafta 7 | Josephson Olayı | | Hafta 8 | Süperiletkenlerin manyetik davranışı | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Tersinir ve Tersinmez II.Tip Süperiletkenler | | Hafta 11 | BCS Teorisi | | Hafta 12 | Kritik hal ve kritik hal modelleri | | Hafta 13 | Kritik sıcaklık ve kritik akım yoğunluğunun deneysel olarak belirlenmesi | | Hafta 14 | Kritik alanların deneysel olarak belirlenmesi | | Hafta 15 | Bazı süperiletkenlik uygulamaları | | Hafta 16 | Dönemsonu sınavı | | |
1 | Rose-Innes, A. C. Rhoderick, E. H. (1980), Introduction to Superconductivity; 2nd Edition, Pergamon Press, Oxford. | | |
1 | Kittel, C., (1996), Katıhal Fiziğine Giriş, Bilgitek yayıncılık, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 09 | 06/05/2021 | 02 | 50 | Dönem sonu sınavı | 15 | 01/07/2021 | 02 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 2 | 6 | 12 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 6 | 3 | 18 | Diğer 2 | 6 | 3 | 18 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|