|
FIZ2002 | Fizikte Sayısal Çözümleme | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | FİZİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Süleyman BOLAT | Diğer Öğretim Üyesi | Dr.Coşkun Aydın | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Fizikte sayısal çözümlemenin çözüm yöntemlerini ve temel kavramları öğretmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | fizikte bir çok yerde karşılaşılan hata yayılması problemlerinin çözümünde deneyim kazanacak. | 2,4,6 | 1,3, | ÖK - 2 : | sayısal çözümlemenin fizikteki önemini anlayacak. | 2,4,6 | 1,3, | ÖK - 3 : | sayısal çözümleme yöntemlerini kullanma becerisi kazanacak | 1,4,6 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Hesaplamalardaki Hatalar, Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümleri, Polinomların ve Diğer Lineer Olmayan Fonksiyonların Kökleri, İnterpolasyon. Sayısal İntegrasyon. Diferansiyel Denklem Çözümleri. Determinantlar. Özdeğer ve Özvektörler. FFT Uygulamaları. En Küçük Kareler Yöntemi. İstatistik Yöntemler ve Uygulamalar. Ağırlıklı Olarak Fiziksel Uygulamalar. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | GİRİŞ-HATA KAVRAMI | | Hafta 2 | hata yayılması | | Hafta 3 | LİNEER OLMAYAN DENKLEM SİSTEMLERİNİN KÖKLERİNİN BULUNMASI | | Hafta 4 | Devam | | Hafta 5 | Özdeğer Problemi | | Hafta 6 | Devam | | Hafta 7 | Devam | | Hafta 8 | devam | | Hafta 9 | arasınav | | Hafta 10 | İNTERPOLASYON | | Hafta 11 | devam | | Hafta 12 | SAYISAL TÜREV VE SAYISAL İNTEGRAL | | Hafta 13 | devam | | Hafta 14 | DİFERANSİYEL DENKLEM ÇÖZÜMLERİ | | Hafta 15 | EN KÜÇÜK KARELER YÖNTEMİ | | Hafta 16 | dönem sonu sınavı | | |
1 | Garcia,A.L.,2004;Numerical Methods for Physics,Prentice Hall, New Jersey | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 21/11/2018 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 14/01/2019 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|