Türkçe | English
ECZACILIK FAKÜLTESİ / ECZACILIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/eczacilik
Tel: +90 0462 (462) 377 88 00
ECZF
ECZACILIK FAKÜLTESİ / ECZACILIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ILH4056Oryantalizm ve İslam2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİLAHİYAT BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Selim Demirci
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı İslam üzerine araştırmalar yapan oryantalistleri tanımak, çalışmalarını, yöntemlerini incelemek ve değerlendirmektir.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Oryantalizmin İslam dünyasına ve düşüncesine etkisini kavrar.
ÖK - 2 : Batıda hadisle ilgili yeni literatürü takip eder.
ÖK - 3 : Oryantalistlerin İslam düşüncesi hakkındaki yaklaşımlarını tespit eder.
ÖK - 4 : Oryantalistler ve Müslümanların yaklaşım farklılıklarının temel nedenlerini ve sonuçlarını kavrayabilecek.
ÖK - 5 : Oryantalistlerin hadis literatürü hakkındaki temel eleştirileri ile ilgili bilgi sahibi olacak
ÖK - 6 : Genel olarak oryantalistlerin çalışmalarına nasıl yaklaşılması gerektiğine dair bir bakış açısı edinebilecek.
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Oryantalizm kavramı ve tarihçesi, İslamla ilgili Oryantalist Yaklaşımın Tarihçesi, Oryantalistlerin Yöntemleri ve Eleştirisi, Temel İslamî İlimlerin Meseleleri hakkında Oryantalist İddialar ve Eleştirisi, İslam Üzerine Çalışan Oryantalistler.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Oryantalizmin tarihî arka planı
 Hafta 2Oryantalizm nedir, oryantalist kimdir?
 Hafta 3Batıdaki İslam çalışmaları üzerine genel bir değerlendirme
 Hafta 4Goldziher ve Kullandığı Metodun Hadise Yaklaşımına Etkisi
 Hafta 5Goldziher ve Kullandığı Metodun Hadise Yaklaşımına Etkisi
 Hafta 6Jeffery ve Kuran Çalışmalarındaki Yeri
 Hafta 7Jeffery ve Kuran Çalışmalarındaki Yeri
 Hafta 8GUILLAUME'UN MÜSLÜMANLARIN HADİS TENKİDİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10GUILLAUME'UN MÜSLÜMANLARIN HADİS TENKİDİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ
 Hafta 11WATT'A GÖRE ORYANTALİST BAKIŞIN FELSEFÎ, PLURALİST VE LİBERAL VERSİYONU
 Hafta 12WATT'A GÖRE ORYANTALİST BAKIŞIN FELSEFÎ, PLURALİST VE LİBERAL VERSİYONU
 Hafta 13COULSON'UN İSLAM HUKUKUNA BAKIŞI
 Hafta 14COULSON'UN İSLAM HUKUKUNA BAKIŞI
 Hafta 15HOEBINK'E GÖRE MODERNLEŞME VE SEKÜLERLEŞME KONUSUNDA İSLAM DÜŞÜNCESİNİN TARİHİ GELİŞİMİ
 Hafta 16FİNAL SINAVI
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Yücel, Ahmet; Oryantalistlerin Gözüyle İslam, Rağbet Yayınları, İstanbul, 2003.
2Dere, Ali; "Doğu ve Batı Karşılaşmasında Bir Süreç: Oryantalizm", Oryantalizmi Yeniden Okumak: Batıda İslâm Çalışmaları Sempozyumu, 11-12 Mayıs 2002, Adapazarı, 2003, s. 57-80.
3Kızıl, Fatma; "Goldziherden Schachta Oryantalist Literatürde Hadis ve Sünnet: Bir Okulun Yaşayan Geleneği", Hadis Tetkikleri Dergisi, 2012, cilt: X, sayı: 1, s. 181-184.
4Davutoğlu, Ahmet; "Batıdaki İslam Çalışmaları Üzerine", Marife Dergisi, yıl 2002, sayı 3, s. 39-52.
 
İlave Kaynak
1Said, Edward W.; Şarkiyatçılık, Metis Yayınları, İstanbul, 2006.
2Kalın, İbrahim, Ben, Öteki ve Ötesi, İnsan Yayınları, 16. baskı, İstanbul, 2018
3Yücel, Bulut; Oryantalizmin Kısa Tarihi, Küre Yayınları, İstanbul, 2006.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 1 50
Dönem sonu sınavı 16 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 4 4 16
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 7 1 7
Arasınav 1 1 1
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 7 1 7
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü60