|
ILH4016 | Yaşayan Dünya Dinleri | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İLAHİYAT BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd. Doç. Dr. Necmi KARSLI | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin dinler tarihi biliminin gelişimi, konusu, yöntemi ve tarihte yaşamış ve halen devam etmekte olan çeşitli dinler hakkında bilgi sahibi olmalarını ve diğer dinler ile kendi inanışları arasında karşılaştırma yapabilmelerini sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | 1.Dünyanın dini coğrafyasını tanır. | | | ÖK - 2 : | 2.Hint dinlerinin geçmişini, bu gününü ve temel özelliklerini kavrar ve dinler içindeki yerinin farkına varır. | | | ÖK - 3 : | 3.Çin dinlerinin geçmişini, bu gününü ve genel özelliklerini kavrar ve dinler içindeki yerinin farkına varır. | | | ÖK - 4 : | 4.Dinler tarihi ile ilgili mesleki bilgi edinir. | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İlahi Din Kavramının anlamı kapsamı; İlahi Dinlerin ortak özellikleri ve farklılıkları; Senkritist-Eklektik Dini Hareketler. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışı ve özellikleri | | Hafta 2 | Din kavramı, din tanımları ve tasnifleri | | Hafta 3 | Hinduizm (tarihi-inanç esasları, bugünkü durumu) | | Hafta 4 | Budizm (tarihi-inanç esasları, bugünkü durumu) | | Hafta 5 | Cayinizm, Sih Dini (tarihleri-inanç esasları) | | Hafta 6 | Konfüçyanizm-Taoculuk (tarihleri-inanç esasları, bugünkü durumları) | | Hafta 7 | Şintoizm ve Zen Budizm (tarihleri-inanç esasları, bugünkü durumları) | | Hafta 8 | Bazı Senkritist ve Yeni Dini Hareketler | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Yahudilik (tarihi, inanç esasları) | | Hafta 11 | Hıristiyanlık (Tarihi ve inanç esasları) | | Hafta 12 | Yahudiliğin ve Hıristiyanlığın diğer dinlere bakışı | | Hafta 13 | İslam (tarihi) | | Hafta 14 | İslam´ın inanç esasları | | Hafta 15 | İslam´ın diğer dinlere bakışı | | Hafta 16 | Final | | |
1 | Gündüz, Ş. (Editör), 2007; Yaşayan Dünya Dinleri, DİB Yayınları, Ankara. | | |
1 | Makalelerden Oluşan Ders NotlarıÖmer Faruk Harman, Dinler Tarihi Batı'da Gelişim Süreci, Marmara İlahiyat DergisiŞinasi Gündüz, Din ve Şiddet Paradoksu, Ondokuz Mayıs İlahiyat DergisiHalil Temiztürk, Ölü deniz el yazmaları ve tarihteki yeri, Trabzon İlahiyat DergisiAli Osman Kurt, Göbeklitepe, Cumhuriyet İlahiyat Dergisi, | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 1 | 14 | 14 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 124 |
|