|
IMB3008 | Mimari Simülasyon - II | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Süleyman ÖZGEN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı görsel sunum aracı olarak 3 boyutlu modelleme yapımında, gerçeğe yakın görüntü alınabilmesini sağlamaktır. Öğrencilere farklı görüntü açıları, malzeme ve ışık ayarları ile tasarımı analiz etme becerisi kazandırmak ve tasarımın bütününün elektronik ortamda tamamlanmasıdır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | 3d Max ortamında mekan yaratma | 7,8 | 3,4 | ÖK - 2 : | Dijital ortamda sanal mekanlar yaratarak mekan giydirmesi yapma | 7,8,12 | 3,4 | ÖK - 3 : | Dijital ortamda sanal mekanlar yaratarak ışık görselleri hazırlama | 7,8,12 | 3,4 | ÖK - 4 : | Sanal mekanlarda render ayarları oluşturarak görüntü kalitesini artırma | | 3,4 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
KAMERA
Kamera Çeşitleri ve Kamera Kullanımı
MALZEME KULLANIMI
Malzeme Düzenleyici Panelinin Kullanımı, Farklı Yüzey Kaplamaları Oluşturma, Hazır Malzeme Kullanma, Çok Yüzeyli Objelerde Malzeme, Yansımalı Malzemeler, Dokulu Malzemeler
IŞIKLAR
Standart ve Fotometrik Işık Tipleri, Işık Kaynakları Kullanımı ve Ayarları
MENTAL RAY RENDER MOTORU
Mental Ray Ayarları, Global Illumination, Final Gather Ayarları
RENDER ALMA
Render Kalitesi, Render Genel Ayarları
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | 3 Boyutlu İç Mekan Modellemesi | | Hafta 2 | Kamera ve Malzemeye Giriş | | Hafta 3 | Malzeme İçerikleri | | Hafta 4 | Malzeme Yüzey Tanımlamaları | | Hafta 5 | Malzeme Üretme | | Hafta 6 | Işık Tipleri, Aydınlatma Çeşitleri | | Hafta 7 | Aydınlatma Çeşitleri Uygulaması | | Hafta 8 | Genel uygulama | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Mental Ray Render Motoruna Giriş | | Hafta 11 | Dış Mekan Aydınlatma Uygulaması | | Hafta 12 | Render Alma İle İlgili Anlatımlar | | Hafta 13 | Render Alma İle İlgili Anlatımlar | | Hafta 14 | Render Alma İle İlgili Anlatımlar | | Hafta 15 | Genel Uygulama | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | BAYKAL, G,, Temmuz 2006, Photoshop CS2, Pusula Yayincilik ve Iletisim San. Tic. Ltd. Sti , ISBN 975-6477-71-7, istanbul | | |
1 | www.coreldraw.com | | 2 | www.photoshop.com | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 01/04/2011 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | 29/04/2011 | 2 | 10 | Uygulama | 9 10 11 12 | 26/03/2011 01/04/2011 08/04/2011 15/04/2011 22/04/2011 | 2 2 2 2 | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | 25/05/2011 | 3,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3.5 | 16 | 56 | Arasınav | 2 | 3 | 6 | Uygulama | 2 | 4 | 8 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|