Türkçe | English
ECZACILIK FAKÜLTESİ / ECZACILIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/eczacilik
Tel: +90 0462 (462) 377 88 00
ECZF
ECZACILIK FAKÜLTESİ / ECZACILIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEM3010Doğa Koruma ve Milli Parklar2+0+0AKTS:5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Ertan DÜZGÜNEŞ
Diğer Öğretim ÜyesiYRD. DOÇ. DR. Ertan DÜZGÜNEŞ,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, doğa koruma ile ilgili temel kavramları vermek ve öğrencilerin korumanın önemi konusunda bilinçlenmelerini öncelikle sağlamaktır. Diğer yandan Türkiye'de korunan alanların gelişimini inceleyerek doğal ve kültürel çevre ile olan etkileşimini ortaya koymak ve koruma politikası konularında onları bilgilendirmek hedeflenmektedir. Bütün bunların yanında diğer bir amaç ise korunan alanların planlanması kapsamında metodolojik yaklaşımlar verilerek koruma önlemleri konusunda yapılması gerekenler anlatılacaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : doğa koruma ile ilgili temel kavrmlar ile doğa korumanın faydalarını öğrenecekler1,3,4,51
ÖK - 2 : doğa koruma alanlarında yönetim modeli oluşturmada ve planlama çalışmalarında, yeni uygulanmakta olan uzun devreli gelişme planları ile yeni metodolojik yaklaşımları öğreneceklerdir.3,4,51
ÖK - 3 : doğal ve kültürel çevre değerlerinin koruma amaçlı planlamalarda nasıl kullanılması gerektiğini öğreneceklerdir.1,5,63
ÖK - 4 : ders kapsamında yaptıkları proje ve uygulamalarla, öğrenciler, milli parkların sahip oldukları doğal ve kültürel değerlerini milli park planlamalarında nasıl yorumlamaları gerektiğini öğreneceklerdir.2,4,54
ÖK - 5 : Türkiye ve Avrupa Birliği'nin koruma politikaları ile doğa koruma konularında ulusal ve uluslararası ölçekte faaliyet gösteren kamu ve sivil toplum örgütlerinin rolü konusundaki tartışma ortamına katılacaklardır.4,5,66
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Dünya Yaşam Dokusu Boyutları Doğa Korumanın Tanımı ve İlgili Kavramlar Doğa Korumanın Önemi-Tür ve Habitat Korunmasının Önemi Ülkemizdeki Biyolojik Çeşitlilik ve Doğa Korumanın Tarihsel Gelişimi Türkiye'de Doğa Koruma ve Milli Park Alanları Doğa Koruma Gerekçeleri-Korunan Alanların Sınıflandırılması Korunan Alanları Sınıflandırma Kriterleri Arazi Çalışması-Altındere Vadisi Milli Parkı/Bir Yerin Milli Park Olabilirliliğinin Saptanması İçin Geliştirilen Bir Yöntem Korunan Alanlar ve Planlama İlkeleri Korunan Alanların Yönetimi ve Planlanmasında Yeni Yönetim Modeli Ülkemizde Ulusal Parklar ve Uygulama Diğer Korunan Alanlar/Uluslararası Sözleşmeler Kapsamında İlan Edilen Alanlar Doğa Koruma Örgütleri-Koruma Alanları İle İlgili Sorunlar
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Ders ile ilgili genel bilgiler ve Dünya yaşam dokusu
 Hafta 2Doğa Korumanın Tanımı ve İlgili Kavramlar, Doğa Korumanın Önemi, Tür ve Habitat Korunmasının Önemi
 Hafta 3Ülkemizdeki Biyolojik Çeşitlilik ve Doğa Korumanın Tarihsel Gelişimi
 Hafta 4Türkiye'de Doğa Koruma ve Milli Park Alanları
 Hafta 5Doğa Koruma Gerekçeleri, Korunan Alanların Sınıflandırıılması
 Hafta 6Korunan Alanları Sınıflandırma Kriterleri
 Hafta 7Korunan Alanlar ve Planlama İlkeleri
 Hafta 8Korunan Alanların Yönetimi ve Planlanmasında Yeni Yöntem Modeli
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Ülkemizde Ulusal Parklar ve Uygulama, Doğa Parkları, Doğa Anıtları, Doğayı Koruma Alanları ve Özel Çevre Koruma Bölgeleri
 Hafta 11Diğer Korunan Alanlar/Uluslararası Sözleşmeler Kapsamında Korunan Alan Statüleri
 Hafta 12Resmi Doğa Koruma Örgütleri ve Hükümet Dışı Kuruluşlar (Sivil Toplum Kuruluşları)
 Hafta 13Bir Yerin Milli Park Olabilirliliğinin Saptanması İçin Geliştirilen Bir Yöntem-Arazi Çalışması (Altındere Vadisi Milli Parkı-Delphi Tekniği
 Hafta 14Ülkemizde Koruma Alan Statüleri Ülkemizde Koruma Alanları ile İlgili Sorunlar
 Hafta 15Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Demirel, Ö. 2005; Doğa Koruma ve Milli Parklar, Karadeniz Teknik Üniversitesi Genel Yayın No: 219, Fakülte Yayın No: 37, Ders Kitabı,424 s., Mayıs 2005, KTÜ Matbaası, Trabzon
 
İlave Kaynak
1Yücel, M.2005; Doğa Koruma, Ç.Ü.Ziraat Fakültesi Genel Yayın No:265, Ders Kitapları Yayın No:A-85, Adana
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 09/04/2013 2 50
Uygulama 13 06/05/2013 4
Dönem sonu sınavı 15 05/6/2013 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 8 11 88
Sınıf dışı çalışma 0 0 0
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 5 1 5
Arasınav 2 1 2
Uygulama 6 1 6
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 6 1 6
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Diğer 1 6 2 12
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü121