|
PEM3010 | Doğa Koruma ve Milli Parklar | 2+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ertan DÜZGÜNEŞ | Diğer Öğretim Üyesi | YRD. DOÇ. DR. Ertan DÜZGÜNEŞ, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, doğa koruma ile ilgili temel kavramları vermek ve öğrencilerin korumanın önemi konusunda bilinçlenmelerini öncelikle sağlamaktır.
Diğer yandan Türkiye'de korunan alanların gelişimini inceleyerek doğal ve kültürel çevre ile olan etkileşimini ortaya koymak ve koruma politikası konularında onları bilgilendirmek hedeflenmektedir.
Bütün bunların yanında diğer bir amaç ise korunan alanların planlanması kapsamında metodolojik yaklaşımlar verilerek koruma önlemleri konusunda yapılması gerekenler anlatılacaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | doğa koruma ile ilgili temel kavrmlar ile doğa korumanın faydalarını öğrenecekler | 1,3,4,5 | 1 | ÖK - 2 : | doğa koruma alanlarında yönetim modeli oluşturmada ve planlama çalışmalarında, yeni uygulanmakta olan uzun devreli gelişme planları ile yeni metodolojik yaklaşımları öğreneceklerdir. | 3,4,5 | 1 | ÖK - 3 : | doğal ve kültürel çevre değerlerinin koruma amaçlı planlamalarda nasıl kullanılması gerektiğini öğreneceklerdir. | 1,5,6 | 3 | ÖK - 4 : | ders kapsamında yaptıkları proje ve uygulamalarla, öğrenciler, milli parkların sahip oldukları doğal ve kültürel değerlerini milli park planlamalarında nasıl yorumlamaları gerektiğini öğreneceklerdir. | 2,4,5 | 4 | ÖK - 5 : | Türkiye ve Avrupa Birliği'nin koruma politikaları ile doğa koruma konularında ulusal ve uluslararası ölçekte faaliyet gösteren kamu ve sivil toplum örgütlerinin rolü konusundaki tartışma ortamına katılacaklardır. | 4,5,6 | 6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Dünya Yaşam Dokusu Boyutları
Doğa Korumanın Tanımı ve İlgili Kavramlar
Doğa Korumanın Önemi-Tür ve Habitat Korunmasının Önemi
Ülkemizdeki Biyolojik Çeşitlilik ve Doğa Korumanın Tarihsel Gelişimi
Türkiye'de Doğa Koruma ve Milli Park Alanları
Doğa Koruma Gerekçeleri-Korunan Alanların Sınıflandırılması
Korunan Alanları Sınıflandırma Kriterleri
Arazi Çalışması-Altındere Vadisi Milli Parkı/Bir Yerin Milli Park Olabilirliliğinin Saptanması İçin Geliştirilen Bir Yöntem
Korunan Alanlar ve Planlama İlkeleri
Korunan Alanların Yönetimi ve Planlanmasında Yeni Yönetim Modeli
Ülkemizde Ulusal Parklar ve Uygulama
Diğer Korunan Alanlar/Uluslararası Sözleşmeler Kapsamında İlan Edilen Alanlar
Doğa Koruma Örgütleri-Koruma Alanları İle İlgili Sorunlar
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders ile ilgili genel bilgiler ve Dünya yaşam dokusu | | Hafta 2 | Doğa Korumanın Tanımı ve İlgili Kavramlar, Doğa Korumanın Önemi, Tür ve Habitat Korunmasının Önemi
| | Hafta 3 | Ülkemizdeki Biyolojik Çeşitlilik ve Doğa Korumanın Tarihsel Gelişimi | | Hafta 4 | Türkiye'de Doğa Koruma ve Milli Park Alanları | | Hafta 5 | Doğa Koruma Gerekçeleri, Korunan Alanların Sınıflandırıılması
| | Hafta 6 | Korunan Alanları Sınıflandırma Kriterleri | | Hafta 7 | Korunan Alanlar ve Planlama İlkeleri | | Hafta 8 | Korunan Alanların Yönetimi ve Planlanmasında Yeni Yöntem Modeli | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Ülkemizde Ulusal Parklar ve Uygulama, Doğa Parkları, Doğa Anıtları, Doğayı Koruma Alanları ve Özel Çevre Koruma Bölgeleri | | Hafta 11 | Diğer Korunan Alanlar/Uluslararası Sözleşmeler Kapsamında Korunan Alan Statüleri | | Hafta 12 | Resmi Doğa Koruma Örgütleri ve Hükümet Dışı Kuruluşlar (Sivil Toplum Kuruluşları)
| | Hafta 13 | Bir Yerin Milli Park Olabilirliliğinin Saptanması İçin Geliştirilen Bir Yöntem-Arazi Çalışması (Altındere Vadisi Milli Parkı-Delphi Tekniği | | Hafta 14 | Ülkemizde Koruma Alan Statüleri
Ülkemizde Koruma Alanları ile İlgili Sorunlar | | Hafta 15 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Demirel, Ö. 2005; Doğa Koruma ve Milli Parklar, Karadeniz Teknik Üniversitesi Genel Yayın No: 219, Fakülte Yayın No: 37, Ders Kitabı,424 s., Mayıs 2005, KTÜ Matbaası, Trabzon | | |
1 | Yücel, M.2005; Doğa Koruma, Ç.Ü.Ziraat Fakültesi Genel Yayın No:265, Ders Kitapları Yayın No:A-85, Adana | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 09/04/2013 | 2 | 50 | Uygulama | 13 | 06/05/2013 | 4 | | Dönem sonu sınavı | 15 | 05/6/2013 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 11 | 88 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 6 | 1 | 6 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 6 | 2 | 12 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 121 |
|