|
TDE2011 | Eski Türk Edebiyatı - I | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | YRD. DOÇ. DR. SAVAŞKAN CEM BAHADIR | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere XIII-XIV. yüzyılda Anadolu'da gelişen Türk edebiyatının özelliklerini öğretmek; bu dönemin önemli temsilcilerini tanıtmak ve bu bu temsilcilerden örnek metinler okutmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler 13. ve 14. yüzyıl Türk edebiyatının ana hatlarını öğrenirler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 1 | ÖK - 2 : | Dönemin sosyal hayatı hakkında bilgilendirilir. | 1,2,3,6,7,8 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Türklerin İslâmiyeti Kabulünden Önceki Edebiyatına Kısa Bir Bakış; Türklerin İslâmiyeti kabulüyle oluşmaya başlayan yeni kültürel ve edebî ortam içinde verilen ilk eserler; XIII. yüzyılda anadolu'da oluşmaya başlayan Türk edebiyatı ve ilk şairler; XIV. yüzyılda Eski Türk Edebiyatı; XIV. yüzyıl Türk edebiyatının özellikleri, bu dönemin önemli temsilcileri ve bu bu temsilcilerin eserlerinden örnek manzum-mensur metinlerin incelenmesi: Yunus Emre, Şeyyad Hazma, Kadı Burhaneddin, Hoca Mesud, Ahmedî, Nesimî,; XIII-XIV. yüzyıllara ait mensur metinler üzerinde okuma ve inceleme çalışmaları |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | XIII. Yüzyıla gelinceye kadar Türk Edebiyatının genel durumu hakkında bilgi edinme. | | Hafta 2 | XIII. Yüzyılda Anadolu'nun genel durumu, dönemin edebî gelişimini öğrenme. | | Hafta 3 | XIII. Yüzyılda Anadolu'nun genel durumu, dönemin edebî gelişimini öğrenme. | | Hafta 4 | Dönemin önemli temsilcileri hakkında bilgi sahibi olma | | Hafta 5 | Dönemin önemli temsilcileri hakkında bilgi sahibi olma | | Hafta 6 | Dönemin önemli temsilcileri hakkında bilgi sahibi olma | | Hafta 7 | Örnek metin okuma ve uygulama. | | Hafta 8 | Örnek metin okuma ve uygulama. | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | XIV. Yüzyıl Türk Edebiyatının genel özellikleri ve dönemin edebî gelişimi. | | Hafta 11 | XIV. Yüzyıl Türk Edebiyatının genel özellikleri ve dönemin edebî gelişimi. | | Hafta 12 |
Dönemin önemli temsilcileri hakkında bilgi sahibi olma. | | Hafta 13 |
Dönemin önemli temsilcileri hakkında bilgi sahibi olma. | | Hafta 14 |
Dönemin önemli temsilcileri hakkında bilgi sahibi olma. | | Hafta 15 | Örnek metin okuma ve uygulama. | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Şentürk, Ahmet Atilla; Ahmet Kartal. 2010; Üniversiteler İçin Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Enderun Yayınları, İstanbul. | | |
1 | İz, Fahir. 2011; Eski Türk Edebiyatında Nazım, Akçağ Yayınları, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 23/11/2019 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 15 | 09/01/2020 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 15 | 2 | 30 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 2 | 30 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|