Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/sbeturkdili
Tel: +90 0462 0 462 3259278
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TDEZ6300Discourse Analysis - I3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüTÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Fırat CANER
Diğer Öğretim ÜyesiProf. Dr. A.Mevhibe COŞAR
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Ders, öğrencilere ana hatlarıyla söylemi tanıtmayı ve öğrencilerin, söylem işaretlerini farkedebilir hale gelmelerini amaçlar.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : İşlevleri bakımından dile yönelik kuramları kavrar.1,5,6,81,3
ÖK - 2 : Bireysel ve toplumsal seviyelerde dilin kullanımını değerlendirme yöntemlerini öğrenir.1,5,6,8,93,5
ÖK - 3 : Metin çözümlemeleriyle arka plan okumaları yapar.1,5,6,8,91,5,6
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Söylem analizi öğrencilere, medyadaki önemli olaylarda, sosyal dışlama uygulamaları ve politik söylemlerde kullanıldığı üzere dile yönelik eleştirel farkındalık kazandırmayı amaçlar.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Giriş; Söylem Analizi Nedir
 Hafta 2İletişim Faaliyeti
 Hafta 3İletişimde Söylem
 Hafta 4Söylem Türleri
 Hafta 5Söylem Türleri
 Hafta 6Söylem Bağları
 Hafta 7Söylem İşaretleyicileri
 Hafta 8Öyküleme
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Argümantasyon
 Hafta 11Argümantasyon
 Hafta 12Kısa Sınav
 Hafta 13İkna
 Hafta 14Söylem ve Kültür
 Hafta 15Söylem ve toplum
 Hafta 16Dönem Sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Sözen, E. 1999; Söylem: Belirsizlik, Mübadele, Bilgi, Güç ve Refleksivite, Paradigma Yayınları, İstanbul.
2Bilgin, N. 2006; Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi Teknikler ve Örnek Çalışmalar, (2.Baskı), Siyasal Kitabevi, Ankara.
3İnal, A. 1996; Haberi Okumak, Temuçin Yayınları, İstanbul.
 
İlave Kaynak
1Atay, H. (2007). ?Söylem Analizi Kavramının Yapıları Ve İşlem Akışı?, A.Yüksel., B. Mil., Y.Bilim. (Ed.), Nitel Araştırma: Neden, Nasıl, Niçin içinde (169-180). Ankara: Detay Yayıncılık.
2Rigel, N. 2000; İleti Tasarımında Haber, Der Yayınları, İstanbul.
3Rifat, M. 1992; Göstergebilimin ABC'si,Simavi Yayınları, İstanbul.
4Yücel, T. 1992; Anlatı Yerlemleri,YKY, İstanbul.
5.Karahan, F. 2005; "Toplumruhbilimsel Betimlemeler ve Eleştirel Söylem Çözümlemesi Bağlamında 'Gelinim Olur musun' Adlı Yarışmadaki Dedikodu Nitelikli Konuşmalara Yönelik Bir İnceleme", Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, S. 1, s. 125-154.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 19/11/2018 2 30
Ödev 12 08/12/2018 1 20
Dönem sonu sınavı 16 02/01/2018 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 13 39
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 8 1 8
Arasınav 2 1 2
Uygulama 3 7 21
Kısa sınav 2 1 2
Dönem sonu sınavı için hazırlık 10 1 10
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Diğer 1 4 1 4
Toplam Çalışma Yükü200