|
BIY 115 | Genel Biyoloji Laboratuvarı - I | 0+0+4 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Atalay SOKMEN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Biyolojinin prensipleri ve temel içerikleri hakkında açık bir inceleme ve uygulama sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Makroskopik ve mikroskobik canlıların, ışık mikroskobu ve gözleme dayalı yöntemlerle nasıl incelenebileğini
öğretebilmek
| 1,7 | | ÖK - 2 : | Biyolojik örneklerde; ışık mikroskobu kullanarak
inceleme yapabilmeyi öğretebilmek, kalitatif ve kantitatif analizler yapabilmek | 1,7 | | ÖK - 3 : | Bitki hücresinde mitoz bölünmeyi deneysel olarak
gösterebilmek, bitkileri, generatif ve vejetatif organlarını
kullanarak sınıflandırabilmek | 1,7 | | ÖK - 4 : | Bitki-su ilişkisini anlayabilmek | 1,7 | | ÖK - 5 : | Dersin teoriğinde adı geçen konulara ilişkin laboratuar bilgi ve becerilerini, laboratuar ve tabiatta deneysel
çalışma ilkelerini verebilmek
| 1,7 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Biyolojik olarak önemli moleküller. Mikroskop ve biyolojide kullanımı. Hücre alt yapıları ve organelleri. Hücre zarı ve moleküllerin zardan taşınımı. Enzimlerin rolü. Fotosentez ve solunum. Hücre bölünmesi. DNA nın yapısı ve çalışılması. Canlılığın çeşitliliği ve sınıflandırılması. |
|
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|