|
FME 534 | Fen Bilgisi Test Geliş. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, fen bilimleri eğitiminde kullanılan öğrenci başarılarının ölçülmesi, madde analizi yoluyla testlerin geliştirilmesi, kavram öğrenme düzeylerinin belirlenmesi, kavram yanılgılarını ortaya çıkarma v. b. amaçlarla hazırlanacak testleri geliştirebilme becerisi kazandırmaktadır. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Temel kavramlar: ölçme, değerlendirme, değerlendirme yaklaşımlarıTestlerin temel nitelikleri: geçerlilik, güvenirlik ve kullanışlılıkÖğrenme alanları: bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor (devinişsel) alanlar. Bloom taksonomisi, bilişsel alan ölçmeleri, test maddelerinin yazımıYazılan test maddelerinin incelenmesi ve yazıldıkları alanla uygunluğunun tartışılmasıDuyuşsal ve devinişsel alanlarda ölçmeler ve soru yazımıYazılan soruların tartışılmasıGüçlük indisi hesaplanması ve önemiMadde Analizi ve test geliştirme |
|
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|