|
ORM7273 | Orman Korumada Sos.Ve .Bo. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Orman koruma problemlerini sosyal, ekonomik ve kültürel nedenler ışığında irdeleyerek çözüm önerileri ortaya koymak. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | sosyo-ekonomik kavramları tanımlayabilir ve bunları koruma ile ilişkiye getirebilir | 2,4 | 1,3 | PK - 2 : | ormancılıkta karşılaşılan problemlerin sebeplerini belirleyebilir ve değerlendirebilir | 2 | 1,3 | PK - 3 : | insanların sosyo-ekonomik ve kültürel durumuna bağlı olarak ortaya çıkan problemleri analiz edebilir | 1,2,4 | 1,3,5 | PK - 4 : | insanların sosyo-ekonomik durumları ile orman korumada karşılaşılan problemleri karşılaştırmalı olarak tartışabilir | 1,2 | 1,3,5 | PK - 5 : | açmacılık, kaçakçılık ve otlatma gibi faaliyetlerin orman ekosistemleri üzerine olan etkilerini değerlendirebilir | 1,2,3 | 1,3,5 | PK - 6 : | sosyo-ekonomik boyutun planlamalara dahil edilmesini tartışabilir | 3 | 1,3,5 | PK - 7 : | sonuç raporları hazırlayabilir ve bunu bir dinleyici kitlesine aktarabilir | 9,10 | 1,3,5,6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Orman kaynaklarının önemi, Türkiye'de dünyada temel orman koruma problemleri, orman içi ve civarında yaşayan insanların sosyal ve ekonomik durumları, açmacılık, kaçakçılık ve otlatmanın orman kaynakları üzerine etkileri, sosyal ve ekonomik boyutun önemi ve planlamalara entegrasyonu. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ormanlar ve Orman kaynaklarının önemi. | | Hafta 2 | Dünyada temel orman koruma problemleri | | Hafta 3 | Türkiye'de temel orman koruma problemleri | | Hafta 4 | Türkiye'de temel orman koruma problemleri | | Hafta 5 | Orman içi ve civarında yaşayan insanların sosyal ve ekonomik durumları | | Hafta 6 | Açmacılık, kaçakçılık ve otlatmanın orman kaynakları üzerine etkileri | | Hafta 7 | Zararların ekonomik boyutu | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Orman zararlarının değerlendirilmesi | | Hafta 10 | Orman içi ve civarında yaşayan toplulukların ihtiyaç ve beklentilerinin planlamalara yansıtılması | | Hafta 11 | Örnek çalışmalar - Sosyo-ekonomik analiz | | Hafta 12 | Örnek çalışmalar - Hasar Değerlendirmesi | | Hafta 13 | Öğrenci proje değerlendirmeleri | | Hafta 14 | Öğrenci proje değerlendirmeleri | | Hafta 15 | Öğrenci proje sunumları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Sara E. Jensen and Guy R. McPherson. 2008. Living with Fire: Fire Ecology and Policy for the Twenty-first Century. California University Pres. USA | | |
1 | Pyne, Stephen J., 2001. Fire : a brief history. 204 p. Seattle : University of Washington Press | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 11/11/2009 | 1 | 30 | Proje | 9 10 | 18/11/2009 25/11/2009 | 2 | 10 | Ödev | 13 14 15 | 16/12/2009 24/12/2009 31/12/2009 | 10 | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/01/2010 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 6 | 2 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 10 | 7 | 70 | Proje | 5 | 2 | 10 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 2 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 199 |
|