|
ISL 304 | Organizasyon ve Yönetim | 4+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İKTİSAT BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Taner ACUNER | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. TANER ACUNER, DOÇ. DR. KADER TAN ŞAHİN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı, işletme yönetiminin teorik altyapısını öğretmek, pratik uygulamalar konusunda bilgi potansiyeli yaratmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | işletme yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabileceklerdir. | 4,6,8 | 1 | ÖK - 2 : | yönetim ve organizasyon teorilerini (Klasik, Neo-Klasik, Modern ve Modern sonrası, motivasyon, liderlik) açıklayabileceklerdir. | 4,6,8 | 1 | ÖK - 3 : | yönetim ve organizasyon teorilerini örnek olaylar aracılığı ile uygulayabileceklerdir. | 4,6,8 | 1 | ÖK - 4 : | yönetim ve organizasyon teorilerini kullanarak örnek olay verilerini planlayabileceklerdir. | 4,6,8 | 1 | ÖK - 5 : | yönetim ve organizasyon teorilerini özetleyebileceklerdir. | 4,6,8 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yönetim, organizasyon ve personel geliştirme, planlama ve karar verme, klasik organizasyon teorisi, neo-klasik organizasyon teorisi, modern organizasyon teorisi, toplam kalite yönetimi, standardizasyon, organizasyonel davranış, liderlik, takım çalışması, motivasyon. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yönetim, organizasyon ve kültür | | Hafta 2 | Yönetim ve organizasyonda eğitim ve geliştirme | | Hafta 3 | Bilgibilimi (Epistemoloji) | | Hafta 4 | Karar verme, planlama ve amaçlara göre yönetim | | Hafta 5 | Klasik Teori | | Hafta 6 | Neo-Klasik Teori | | Hafta 7 | Sistem Yaklaşımı | | Hafta 8 | Durumsallık yaklaşımı
| | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Adaptasyon Teorileri | | Hafta 11 | Post-Modern Yaklaşımlar | | Hafta 12 | Post-Modern Yaklaşımlar | | Hafta 13 | İletişim | | Hafta 14 | Motivasyon | | Hafta 15 | Önderlik | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Koçel, T. 2005; İşletme Yöneticiliği, Arıkan Kitabevi, 1. Bası, İstanbul | | |
1 | Efil, İ., 1999; İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Alfa Kitabevi, 6. Bası, İstanbul | | 2 | Eren, E., 2000; Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Kitabevi, 6. Bası, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 10 | 30 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 102 |
|