Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / HARİTA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.harita.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772707
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / HARİTA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TRKO1012Türkçe - II: Sözlü Anlatım2+0+0AKTS:2
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiÖĞR. GÖR. Sebahattin CİVELEK,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Güzel ve etkili konuşma beceri ve alışkanlığını kazandırmak, ana dili bilincini vermektir.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Türkçenin ses yapısını kavrar, buna uygun telaffuz ve diksiyon becerilerini kazanacaklardır.11
ÖK - 2 : dinleme ve konuşma becerilerinin temel özelliklerini kavrayacaktır.11
ÖK - 3 : sözlü anlatım türlerini öğrenecek ve bunları uygulayacaktır.11
ÖK - 4 : topluluk karşısında konuşma becerisi kazanacaktır.11
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma) ; iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb.) . Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları (konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu) . Konuşma türleri: (karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v. b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v. b. ) . Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Konuşma ve dinleme becerilerinin önemi; konuşma becerisiyle ilgili sorunlar ve çözüm yolları
 Hafta 2Farklı dinleme tekniklerinin örneklerle anlatılması (dikkatli dinleme, doğru dinleme, eleştirel dinleme); dinleme becerisinde not almanın önemi
 Hafta 3Etkili dinlemeyi engelleyen fiziki ve psikolojik etkenler; dinleme becerisinin verimliliğini artırmak için yapılması gerekenler
 Hafta 4Konuşma becerisinin önemi; konuşma becerisinin geliştirilmesi için kullanılan yöntem ve teknikler
 Hafta 5Diksiyonun önemi; Türkçe sözcüklerin söylenişinde önemli bazı hususların örneklerle gösterilmesi
 Hafta 6Konuşma yanlışlarının örneklerle gösterilmesi ve bunları düzeltme yolları
 Hafta 7Konuşma becerisinin öğretim programlarındaki yeri, metin okuma çalışmaları, şiir okuma teknikleri
 Hafta 8Önemli günler için konuşma hazırlama aşamalarının öğretilmesi (hazırlık, heyecanın kontrolü, konuşmanın planlanması, konuşmayı etkili kılan unsurlar)
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Karşılıklı konuşma çeşitlerinin örneklerle tanıtılması (diyalog ve mülakat); sınıf içi örneklerinin yapılması
 Hafta 11Topluluk karşısında konuşma türlerinin örneklerle tanıtılması (nutuk ve konferans); sınıf içi örneklerinin yapılması
 Hafta 12Tartışmalı konuşma türlerinin örneklerle tanıtılması (tartışma, münazara, açıkoturum); sınıf içi örneklerinin yapılması; kısa sınav
 Hafta 13Tartışmalı konuşma türlerinin örneklerle tanıtılması (panel, forum, sempozyum); sınıf içi örneklerinin yapılması
 Hafta 14Görsel ve işitsel medyadaki dil yanlışlarının örneklerle değerlendirilmesi, bu yanlışların düzeltilmesi için çözüm yollarının bulunması
 Hafta 15Sözlü anlatım türlerinin genel değerlendirilmesi ve tekrarı
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Aktaş, Ş. ve Gündüz, O. 2009; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınları, Ankara.
 
İlave Kaynak
1Kantemir, E. 1997; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Engin Yayınevi, Ankara.
2Kavcar, C. ve Oğuzkan, F. 1999; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Anı Yayıncılık, Ankara.
3Beyreli, L. 2008; Yazılı ve Sözlü Anlatım, PegemA Yayıncılık, Ankara.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 10/04/2018 1 50
Dönem sonu sınavı 16 07/06/2018 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 0 0 0
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 1 8 8
Arasınav 1 1 1
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 15 30
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Diğer 1 1 14 14
Diğer 2 1 6 6
Toplam Çalışma Yükü90