|
BOBT208 | Eğitimde Grafik ve Canlandırma | 2+2+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Grafik tasarım programlarını eğitimde kullanmak. Adobe photoshop, Adobe Fireworks, Paint, Freehand, Adobe Flash programlarını kullanma becerilerini geliştirmek. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | fireworks, Phosotshop programını kullanarak görsel eğitim içeriği oluşturabilir. | 1,2,5,7,8,9 | 1,3 | ÖK - 2 : | flash ile animasyon oluşturma mantığını açıklayabilir. | 1,2,9 | 1,3 | ÖK - 3 : | çoklu ortam kullanarak eğitim içeriği hazırlayabilir. | 1,2,7,8 | 1,3 | ÖK - 4 : | flash programını kullanarak etkileşimli eğitim materyalleri hazırlayabilir. | 1,5,8 | 1,3 | ÖK - 5 : | flashın menülerini ve menülerin özelliklerini öğrenebilir. | 1,2,3,7,8,9 | 1,3 | ÖK - 6 : | fireworks ta çalışma alanını ve tasarım araçlarının kullanabilir. | 1,2,3,8 | 1,3 | ÖK - 7 : | fireworks ta grafik tasarlayabilir. | 1,2,3,4,5 | 1,3 | ÖK - 8 : | fireworksta eğitsel grafikler tasarlayabilir. | 1,2,3,4 | 1,3 | ÖK - 9 : | photoshopta grafik tasarlayabilir. | 1,2,3,8,9 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Grafik iletişimi nedir? Grafik tasarım nedir? Tasarım süreci ve ilkeleri; Grafik tasarımının tarihçesi; Grafik tasarımında yaratıcılık; Grafikte temel tasarım elemanları; Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Tipografik İletişim, Grafik Simgeler -Amblem, Simgesel İşaret, Logo ve Ticari Markalar-, Görsel Kimlik Tasarımı, Afiş Tasarımı) ; Temel Grafik Bilgisi (Piksel Derinliği, Sıkıştırma, Resim Formatı Seçimi, Çözünürlük) ; grafik çizim programı (Photoshop, Fireworks, vb. ) (Araç Kutusu; Katmanlar; Filtreler; Efektler) , canlandırma, canlandırmada script dilini kullanarak temel düzeyde program geliştirme; Eğitimde animasyonun kullanım ilkeleri; Animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Eğitimde grafik ve animasyon kullanımının anlatılması, grafik ve animasyon hazırlamada kullanılan programlar, grafik ve animasyonlara eğitsel öğelerin eklenmesi.
| | Hafta 2 | Flash programının temelleri, flash programının menülerinin anlatılması, flashta çalışma sayfasının tanıtılması ve kullanılması,
| | Hafta 3 | Frame, keyframe, timeline,layer kavramlarının gösterilmesi, timeline özelliklerinin anlatılması,
| | Hafta 4 | Flash programında animasyon yapma, motion tween, shape tween özelliklerinin gösterilmesi, detaylı animasyon özelliklerinin gösterilmesi
| | Hafta 5 | Movie clip,grafik ve buton nesnelerinin özelliklerinin gösterilmesi, movie clip, grafik ve buton nesnelerini oluşturma, movie clip, grafik ve buton nesnelerini bir arada kullanma.
| | Hafta 6 | Maskeleme özelliği ve rehber hareket katmanı ekleme, layer özelliklerini öğrenme,
| | Hafta 7 | Animasyonların eğitimdeki yeri, eğitsel animasyon oluşturma, eğitsel animasyon oluşturma prensipleri
| | Hafta 8 | Flashta eğitsel web sitesi oluşturma, oluşturulan web sitesinin yayınlanması, | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Fireworks programının temelleri, fireworks te çalışma alanı ve özellikleri, menüleri kullanma
| | Hafta 11 | Fireworks de grafik oluşturma, oluşturulan grafiğin, renk şekil ve layer özelliklerinin düzenlenmesi
| | Hafta 12 | Photoshop programının temelleri, Photoshop te çalışma alanı ve özellikleri, menüleri kullanma
| | Hafta 13 | Photoshop de grafik oluşturma, oluşturulan grafiğin, renk şekil ve layer özelliklerinin düzenlenmesi
| | Hafta 14 | Grafik ve animasyonlar kullanarak eğitsel materyal oluşturma
| | Hafta 15 | Öğrenci ödevlerinin değerlendirilmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ortakmaç A.,2007; Adobe Flash CS3 Professional, Medyasoft Yayınları, İstanbul | | |
1 | Dereli N., 2008; Adobe Flash CS3 Yeni Başlayanlar İçin, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. | | 2 | Dereli N.,2008; Adobe Photoshop CS3, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 05/04/2014 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 28/05/2014 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 10 | 20 | Laboratuar çalışması | 2 | 8 | 16 | Arasınav için hazırlık | 5 | 3 | 15 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 14 | 28 | Ödev | 4 | 3 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 127 |
|