Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / HARİTA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.harita.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772707
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / HARİTA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SINO309İlkokuma ve Yazma Öğretimi3+0+0AKTS:5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüTEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiDOÇ. DR. TOLGA ERDOĞAN,DOÇ. DR. TOLGA ERDOĞAN,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Türkçeyi doğru ve etkili kullanmamızı sağlayan dinleme, konuşma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu gibi temel becerileri kazandırmak. Akıcı ve anlamlı bir okuma alışkanlığı kazandırmak. Akıcı bir yazı yazma alışkanlığı kazandırmak. Okuma ve yazmanın ömür boyu yapılması gerekli bir iş olduğunu kavratmak.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : dinlemeye hazırlık yapar. Dinlediğine dikkatini yoğunlaştırır. Görgü kurallarına uygun dinler. Sunulan görsellerden yararlanır. Duyduğu sesleri ayırt eder. Dinlediklerinin konusunu belirler.(dinleme boyutu)1,2,3,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,171
ÖK - 2 : Konuşmaya hazırlık yapar. Dinleyicilerle göz teması kurar. Görgü kurallarına ve değerlere uygun konuşur. Kendine güvenerek konuşur. Konuşmasında olayları oluş sırasına göre anlatır.(konuşma boyutu)1,2,3,6,8,9,10,11,12,13,14,15,16,171
ÖK - 3 : okuduğu kelimeleri doğru telaffuz eder. Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur. Önbilgilerini kullanarak okuduğunu anlamlandırır. Okuduklarında sebep sonuç ilişkisi kurar. Metin içi anlam kurar (okuma boyutu)1,2,3,8,9,10,11,12,13,14,15,16,171
ÖK - 4 : kelimeler, cümleler, satırlar arasında uygun boşluk bırakır. Bitişik eğik yazı kurallarına uygun yazar. Olayları oluş sırasına göre yazar (yazma boyutu)1,2,3,6,8,9,10,11,12,13,14,15,16,171
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Dinleme, konuşma, görsel okuma ve görsel sunu; okuma-yazma öğrenme alanları tanım ve süreçleri ile öğrenme alanları arasındaki ilişki, Türkçenin özellikleri, bu özelliklerin ilkokuma ve yazma öğretimine etkisi; ilkokuma ve yazma öğretiminin amaç ve ilkeleri, birinci sınıf öğretmeninin ve öğrencilerinin temel özellikleri; ilkokuma ve yazma öğretiminde verimsizlik-başarısızlık nedenleri, ilkokuma ve yazma öğretiminde kullanılan araç-gereçler (özellik ve etkileri, bu araçların seçimi, oluşturulması ve kullanımı) ; ilkokuma ve yazma öğretiminde uygulanan yöntemler (tanımları, özellikleri, sınıflandırılması, uygulamaları, yöntemlerin üstünlük ve sınırlılıkları) ; ses temelli cümle yöntemi ( tanımı, ilkeleri, özellikleri, aşamaları ve uygulaması) , ses temelli cümle yönteminin aşamaları doğrultusunda okuma ve yazma öğretimi uygulamaları.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Türkçe (ilk okuma-yazma) Öğretim programının tanıtılması
 Hafta 2İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin tanınması ve gelişim özellikleri
 Hafta 3Öğretmenin öğretim hazırlıkları
 Hafta 4İlk okuma-yazma öğretimi yöntemleri
 Hafta 5Ses temelli cümle öğretimi yöntemi ve aşamaları
 Hafta 6İlk okuma-yazmaya hazırlık
 Hafta 7İlk okuma-yazmaya başlama ve ilerleme
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Cümle ve metin oluşturma
 Hafta 10Okuryazarlığa ulaşma / Serbest okuma-yazma
 Hafta 11Türkçenin doğru ve düzgün konuşulmadığı yerlerde okuma-yazma çalışmaları
 Hafta 12Kelime öğrenme ve kelime dağarcığını geliştirme
 Hafta 13Kelime dağarcığını geliştirme yolları
 Hafta 14Ölçme değerlendirme
 Hafta 15Öğrenebilir çocuklarla ilk okuma-yazma çalışmaları, Üstün zekalı çocukların tespiti ve okuma yazma çalışmaları
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Türkçe ilk okuma yazma öğretimi AKYOL, Hayati. 2005 ; Pegem Yayıncılık Yenişehir Ankara
2İlk okuma ve yazma öğretimi AKYILDIZ, Salih. 2007
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 19/11/2013 1 30
Kısa sınav 10 27/12/2013 1 20
Dönem sonu sınavı 16 10/01/2014 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Kısa sınav 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü1