|
SINO309 | İlkokuma ve Yazma Öğretimi | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | DOÇ. DR. TOLGA ERDOĞAN,DOÇ. DR. TOLGA ERDOĞAN, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Türkçeyi doğru ve etkili kullanmamızı sağlayan dinleme, konuşma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu gibi temel becerileri kazandırmak. Akıcı ve anlamlı bir okuma alışkanlığı kazandırmak. Akıcı bir yazı yazma alışkanlığı kazandırmak. Okuma ve yazmanın ömür boyu yapılması gerekli bir iş olduğunu kavratmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | dinlemeye hazırlık yapar. Dinlediğine dikkatini yoğunlaştırır. Görgü kurallarına uygun dinler.
Sunulan görsellerden yararlanır.
Duyduğu sesleri ayırt eder.
Dinlediklerinin konusunu belirler.(dinleme boyutu) | 1,2,3,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 | 1 | ÖK - 2 : | Konuşmaya hazırlık yapar.
Dinleyicilerle göz teması kurar.
Görgü kurallarına ve değerlere uygun konuşur.
Kendine güvenerek konuşur.
Konuşmasında olayları oluş sırasına göre anlatır.(konuşma boyutu) | 1,2,3,6,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 | 1 | ÖK - 3 : | okuduğu kelimeleri doğru telaffuz eder.
Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur.
Önbilgilerini kullanarak okuduğunu anlamlandırır.
Okuduklarında sebep sonuç ilişkisi kurar.
Metin içi anlam kurar (okuma boyutu) | 1,2,3,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 | 1 | ÖK - 4 : | kelimeler, cümleler, satırlar arasında uygun boşluk bırakır.
Bitişik eğik yazı kurallarına uygun yazar.
Olayları oluş sırasına göre yazar (yazma boyutu) | 1,2,3,6,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Dinleme, konuşma, görsel okuma ve görsel sunu; okuma-yazma öğrenme alanları tanım ve süreçleri ile öğrenme alanları arasındaki ilişki, Türkçenin özellikleri, bu özelliklerin ilkokuma ve yazma öğretimine etkisi; ilkokuma ve yazma öğretiminin amaç ve ilkeleri, birinci sınıf öğretmeninin ve öğrencilerinin temel özellikleri; ilkokuma ve yazma öğretiminde verimsizlik-başarısızlık nedenleri, ilkokuma ve yazma öğretiminde kullanılan araç-gereçler (özellik ve etkileri, bu araçların seçimi, oluşturulması ve kullanımı) ; ilkokuma ve yazma öğretiminde uygulanan yöntemler (tanımları, özellikleri, sınıflandırılması, uygulamaları, yöntemlerin üstünlük ve sınırlılıkları) ; ses temelli cümle yöntemi ( tanımı, ilkeleri, özellikleri, aşamaları ve uygulaması) , ses temelli cümle yönteminin aşamaları doğrultusunda okuma ve yazma öğretimi uygulamaları. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Türkçe (ilk okuma-yazma) Öğretim programının tanıtılması | | Hafta 2 | İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin tanınması ve gelişim özellikleri
| | Hafta 3 | Öğretmenin öğretim hazırlıkları | | Hafta 4 | İlk okuma-yazma öğretimi yöntemleri | | Hafta 5 | Ses temelli cümle öğretimi yöntemi ve aşamaları | | Hafta 6 | İlk okuma-yazmaya hazırlık | | Hafta 7 | İlk okuma-yazmaya başlama ve ilerleme | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Cümle ve metin oluşturma | | Hafta 10 | Okuryazarlığa ulaşma / Serbest okuma-yazma | | Hafta 11 | Türkçenin doğru ve düzgün konuşulmadığı yerlerde okuma-yazma çalışmaları | | Hafta 12 | Kelime öğrenme ve kelime dağarcığını geliştirme | | Hafta 13 | Kelime dağarcığını geliştirme yolları | | Hafta 14 | Ölçme değerlendirme | | Hafta 15 | Öğrenebilir çocuklarla ilk okuma-yazma çalışmaları, Üstün zekalı çocukların tespiti ve okuma yazma çalışmaları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Türkçe ilk okuma yazma öğretimi
AKYOL, Hayati. 2005 ; Pegem Yayıncılık Yenişehir Ankara | | 2 | İlk okuma ve yazma öğretimi
AKYILDIZ, Salih. 2007 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 19/11/2013 | 1 | 30 | Kısa sınav | 10 | 27/12/2013 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2014 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 1 |
|