|
MARK213 | Armoni Kontrpuan Eşlik - I | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin müziksel performanslarında armoni bilgilerini artırmak, ve şarkılara eşlik etme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | müzikte armoni kavramı hakkında bilgi edinecek | 1,3,5,7,9 | 1,4 | ÖK - 2 : | müzikte, armoni, kontrpuan ve eşlik kavramlarını ayırabilecek aralarındaki ilişkiyi açıklayabilecek | 2,4,6,9 | 1,4 | ÖK - 3 : | düzeye uygun ezgilerin armonik analizini yapabilecek | 1,3,5,7,8,10 | 1,4 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Temel durumunda, dört sesli, majör-minör akor bağlantılarını (plagal, otantik, tam kadans) ve bu bağlantılarla piyanoda eşlik modellerini oluşturma ve uygun eserlerin armonik analizi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | DİZİ VE TONALİTE BİLGİSİ | | Hafta 2 | DİZİ, GENEL DİZİ, PENTATONİK, DİYATONİK VE KROMATİK DİZİ | | Hafta 3 | MAJÖR DİZİ VE MAJÖR TONALİTE,DİYEZLİ MAJÖR DİZİLER, BEMOLLÜ MAJÖR DİZİLER. | | Hafta 4 | MİNÖR DİZİ VE MİNÖR TONALİTE. EOLİK MİNÖR, ARMOİK MİNÖR, MELODİK MİNÖR. | | Hafta 5 | ARALIK BİLGİSİ | | Hafta 6 | ARALIKLARIN UYUMSAL ÖZELLİKLERİ | | Hafta 7 | ARALIKLARIN ÇEVRİMİ | | Hafta 8 | AKOR BİLGİSİ | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | AKORLARIN ADLANDIRILMASI | | Hafta 11 | AKORLARIN KÖK SESLERİNE GÖRE ADLANDIRILMASI | | Hafta 12 | AKORLARIN İŞLEVSEL ÖZELLİKLERİNE GÖRE ADLANDIRILMASI | | Hafta 13 | AKORLARIN KURAMSAL YAKLAŞIMLARA GÖRE ADLANDIRILMASI | | Hafta 14 | AKORLARIN ADLANDIRILMASI | | Hafta 15 | KORO PARTİLERİ VE SES SINIRLARI | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | CANGAL, N.1999 ARMONİ, ARKADAŞ YAYINLARI ANKARA | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18/11/2013 | 1 | 30 | Uygulama | 13 | 19/12/2013 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2014 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 4 | 24 | Arasınav için hazırlık | 5 | 2 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 2 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|