|
IDE 113 | Metin İnceleme - I | 2+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr.Gör.Saye ZİBANDE | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrenci gerçek dünyadan alınan farklı metinleri okuyup anlayabilir.
Öğrenci bir metni konu, hedef kitle, yazarın amacı ve tutumu, metin işlevi ve metin türü açısından irdeleyebilir.
Öğrenci eleştirel okuma becerisi kazanır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Gerçek dünyaya ait farklı metinleri okuyabilecekler | 4,5,12 | 1,3 | ÖK - 2 : | Bir metni konu, yazarın amacı ve duruşu, metin hedef kitlesi, metin işlevi, metin düzen ve bütünlüğü ve metin türü açısından irdeleyebilecekler | 4,5,12 | 1,3 | ÖK - 3 : | Metin analizi sonucu elde edilen girdiyi eleştirel bakış açısıyla irdeleyip kendini yazılı olarak ifade edebilecek | 4,5,12 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Farklı kaynaklardan alınan metinlerin analizi (dergi, gazete, ders kitabı, öykü, roman kitapları)
Bir metnin konu, hedef kitle, yazarın amacı, yazar tutumu, metin fonksiyonu, metin türü açısından irdelemesi
Metin analizi sonucunda elde edilen girdinin eleştirel bakış açısıyla yazıya dökülmesi |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma, dersin amaçlarının açıklanması, öğrenci ve öğretim elemanından beklentiler, öneriler, ölçme-değerlendime | | Hafta 2 | "Kadınlar ve Erkekler Stres İle Nasıl Başa Çıkar" adlı bir dergi makalesinin okunup irdelenmesi, okuduğunu anlama sorularının cevaplandırılması,metnin konu, yazar amacı ve tutumu, text bütünlüğü, işlevi açısından irdelenmesi | | Hafta 3 | The Guardian gazetesinden alınan "Türkiye Parlemnetosu Suriye'ye Karşı Yapılacak Askeri Müdahale için Tezkereyi Onayladı" başlıklı gazete makalesinin incelenmesi | | Hafta 4 | Amerikan kısa öykü yazarlarından Langston Hughes'a ait "Thank You, Mam!" adlı kısa öykünün irdelenmesi | | Hafta 5 | Basitleştirilmiş bir textin incelenmesi: "The Role of Parents in Shaping Their Children's Character" | | Hafta 6 | Anlam bütünlüğü ve metin bağdaşımı hakkında teorik bilginin verilmesi ve örnek metinlerde inceenmesi | | Hafta 7 | Anlam bütünlüğü ve metin bağdaşımı hakkında teorik bilginin verilmesi ve örnek metinlerde inceenmesi | | Hafta 8 | "Geleceğin Arabaları" adlı bir parçanın anlam bütünlüğü ve bağdaşım açısıdan irdelenmesi | | Hafta 9 | 1. arasınav | | Hafta 10 | Metin türlerinin incelenmesi: hikaye, betimleme, ve tartışmacı anlatım | | Hafta 11 | Metin türlerinin incelenmesi: hikaye, betimleme, ve tartışmacı anlatım | | Hafta 12 | Metin türlerinin incelenmesi: Elizabeth Wong tararfından yazılan "A Cultural Divorce" başlıklı hikayeleme metninin incelenmesi | | Hafta 13 | Metin türlerinin incelenmesi: Robert Johnson tarafından yazılan "This Man Has Expired" adlı betimleme metninin incelenmesi | | Hafta 14 | Metin türlerinin incelenmesi: Sahih bir dergiden alınan tartışmacı bir makalenin incelenmesi | | Hafta 15 | Çeşitli metin modelleriyle yazılmış kısa paragrafların analiz edilmesi: örnekleme, sınıflandırma, karşılaştırma,süreç, sebep-sonuç,ve tanımlama | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Conlin, M. L. 1998; Patterns: A Short Prose Reader, Houghton Mifflin Company, New York | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20/11/2012 | 90 | 30 | Ödev | 5 10 13 | 22/10/2012 26/11/2012 17/12/2012 | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/01/2013 | 90 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Ödev | 2 | 16 | 32 | Toplam Çalışma Yükü | | | 32 |
|