|
BOBT205 | Eğitimde Materyal Tasar.Ve Kul | 2+2+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğretim teknolojilerinin alan eğitimine entegrasyonu konusunda öğretmen adaylarını bilgi sahibi olmak, öğretim teknolojilerinin ve materyallerin öğrenme ve öğretmedeki yeri ve önemi hakkında bilgi kazanmak, öğretimde kullanabilecekleri materyalleri tasarlama, geliştirme ve uygulama becerisi kazanmak, bilgisayar destekli öğretim konusunda yöntem ve teknik bilgisi kazanmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verebilir. | 1,2,3 | 5 | ÖK - 2 : | alan eğitimine yönelik öğretim teknolojilerini tanıyabilir. | 2,3,4,5,8,9 | 5 | ÖK - 3 : | özel bir alanda teknolojik araçlardan yararlanabilme becerisi kazanabilir. | 2,3,4,5,8 | 3,5 | ÖK - 4 : | iletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemini açıklayabilir.
| 3,5,8 | 5 | ÖK - 5 : | öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini açıklayabilir. | 2,3,4,5,8 | 3,6 | ÖK - 6 : | belirli kazanımlar için özgün materyaller tasarlama ve geliştirme becerisi kazanabilir. | 2,3,4,5,7,8 | 1,2,5,6 | ÖK - 7 : | geliştirdiği materyalleri öğreteceği derslerde nerede ve nasıl kullanacağı konusunda bilgi ve beceri kazanabilir. | 2,3,4,5,7,8,11 | 5,6 | ÖK - 8 : | bilgisayar yazılımlarını tanır ve değerlendirebilir. | 2,3,4,5,8 | 5,6 | ÖK - 9 : | internetten eğitimsel amaçlı yararlanma yollarını öğrenebilir. | 1,2,3,4,5,7,8 | 5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slâytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiyede ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Öğretim Teknolojisi ile ilgili temel kavramların açıklanması | | Hafta 2 | Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı
| | Hafta 3 | Okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu
| | Hafta 4 | Görsel tasarım öğeleri ve ilkeleri, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesinin planlanması
| | Hafta 5 | Öğretmenlerin araç-gereç seçimini etkileyen faktörler
| | Hafta 6 | Öğretim gereçlerinin geliştirilmesi(kavram ve zihin haritaları, çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya gereçleri(VCD, DVD), bilgisayar temelli gereçler) | | Hafta 7 | Öğretim gereçlerinin geliştirilmesi(kavram ve zihin haritaları, çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya gereçleri(VCD, DVD), bilgisayar temelli gereçler) | | Hafta 8 | Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesine yönelik teorik bilgiler
| | Hafta 9 | Eğitimde İnternetin kullanılması ve uzaktan eğitimin yararları
| | Hafta 10 | Tepegöz saydamlarının hazırlanması ve sunulması
| | Hafta 11 | Tepegöz saydamları sunumlarının öğrenci ve öğretmen tarafından değerlendirilmesine yönelik tartışmalar
| | Hafta 12 | Çalışma yaprakları, iki boyutlu ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması
| | Hafta 13 | Çalışma yaprakları, iki boyutlu ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin değerlendirilmesi
| | Hafta 14 | Bilgisayar destekli öğretim materyallerinin hazırlanması ve sınıfta sunulması
| | Hafta 15 | Sunulan bilgisayar destekli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20/11/2013 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/01/2014 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Uygulama | 2 | 14 | 28 | Ödev | 4 | 6 | 24 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 5 | 25 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 5 | 4 | 20 | Toplam Çalışma Yükü | | | 126 |
|