Türkçe | English
HUKUK FAKÜLTESİ / HUKUK BÖLÜMÜ
HUKUK ( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://hukuk.ktu.edu.tr/
Tel: +90 0462 3778652

HUKUK FAKÜLTESİ / HUKUK BÖLÜMÜ / HUKUK ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

BOBT205Eğitimde Materyal Tasar.Ve Kul2+2+0AKTS:5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüBİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğretim teknolojilerinin alan eğitimine entegrasyonu konusunda öğretmen adaylarını bilgi sahibi olmak, öğretim teknolojilerinin ve materyallerin öğrenme ve öğretmedeki yeri ve önemi hakkında bilgi kazanmak, öğretimde kullanabilecekleri materyalleri tasarlama, geliştirme ve uygulama becerisi kazanmak, bilgisayar destekli öğretim konusunda yöntem ve teknik bilgisi kazanmak.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verebilir.1,2,35
ÖK - 2 : alan eğitimine yönelik öğretim teknolojilerini tanıyabilir.2,3,4,5,8,95
ÖK - 3 : özel bir alanda teknolojik araçlardan yararlanabilme becerisi kazanabilir.2,3,4,5,83,5
ÖK - 4 : iletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemini açıklayabilir. 3,5,85
ÖK - 5 : öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini açıklayabilir.2,3,4,5,83,6
ÖK - 6 : belirli kazanımlar için özgün materyaller tasarlama ve geliştirme becerisi kazanabilir.2,3,4,5,7,81,2,5,6
ÖK - 7 : geliştirdiği materyalleri öğreteceği derslerde nerede ve nasıl kullanacağı konusunda bilgi ve beceri kazanabilir.2,3,4,5,7,8,115,6
ÖK - 8 : bilgisayar yazılımlarını tanır ve değerlendirebilir.2,3,4,5,85,6
ÖK - 9 : internetten eğitimsel amaçlı yararlanma yollarını öğrenebilir.1,2,3,4,5,7,85
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slâytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiyede ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Öğretim Teknolojisi ile ilgili temel kavramların açıklanması
 Hafta 2Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı
 Hafta 3Okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu
 Hafta 4Görsel tasarım öğeleri ve ilkeleri, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesinin planlanması
 Hafta 5Öğretmenlerin araç-gereç seçimini etkileyen faktörler
 Hafta 6Öğretim gereçlerinin geliştirilmesi(kavram ve zihin haritaları, çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya gereçleri(VCD, DVD), bilgisayar temelli gereçler)
 Hafta 7Öğretim gereçlerinin geliştirilmesi(kavram ve zihin haritaları, çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya gereçleri(VCD, DVD), bilgisayar temelli gereçler)
 Hafta 8Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesine yönelik teorik bilgiler
 Hafta 9Eğitimde İnternetin kullanılması ve uzaktan eğitimin yararları
 Hafta 10Tepegöz saydamlarının hazırlanması ve sunulması
 Hafta 11Tepegöz saydamları sunumlarının öğrenci ve öğretmen tarafından değerlendirilmesine yönelik tartışmalar
 Hafta 12Çalışma yaprakları, iki boyutlu ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması
 Hafta 13Çalışma yaprakları, iki boyutlu ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin değerlendirilmesi
 Hafta 14Bilgisayar destekli öğretim materyallerinin hazırlanması ve sınıfta sunulması
 Hafta 15Sunulan bilgisayar destekli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 20/11/2013 1 50
Dönem sonu sınavı 16 07/01/2014 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Uygulama 2 14 28
Ödev 4 6 24
Dönem sonu sınavı için hazırlık 5 5 25
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 5 4 20
Toplam Çalışma Yükü126