|
SEC 336 | Mimarlıkta Saydamlık | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | - | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Mimarlıkta saydamlık, strüktürel bir ifade olmanın ötesinde farklı açılardan değerlendirilebilecek, çok boyutlu bir kavramdır. Bu ders kapsamında, mimarlıkta saydamlık kavramının farklı boyutlarının ele alınması ve paleolitik çağdan günümüze, yapı yapma eyleminin saydamlık kavramı açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | saydamlık kavramının mimarlıkla ilişkisini kurabilecekler. | 6 | 1,3,5 | ÖK - 2 : | yapıları saydamlığın farklı boyutları açısından değerlendirebilecekler.
| 6 | 1,3,5 | ÖK - 3 : | mimarlık tarihini saydamlık açısından değerlendirebilecekler.
| 6 | 1,3,5 | ÖK - 4 : | mimarlık tarihini bir kavram bağlamında ele almayı öğrenecekler. | 6 | 1,3,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Saydamlık kavramının tanımı amaçları ve mimarideki yeri; Saydamlığın algılanması ve boyutları; Tarih öncesi dönemden başlayarak günümüze kadar geçen süreçte; gelenek-görenek, inanç, coğrafya, iklim, malzeme ve teknoloji gibi birçok parametreye bağlı olarak gelişen, batı ve doğu uygarlıklarına ait mimarlık kuramlarının saydamlık kavramı üzerinden okunması ve saydamlığın gelişim süreci; örnekler üzerinden irdeleme ve tartışma |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin amacı ve kapsamı | | Hafta 2 | Saydamlık kavramının tanımı, amaçları ve mimarideki yeri | | Hafta 3 | Saydamlığın algılanması | | Hafta 4 | Saydamlığın boyutları | | Hafta 5 | Tarih öncesi dönem mimarlığı
Mısır, Mezopotamya, Anadolu uygarlıkları ve Antik Yunan mimarlığı
| | Hafta 6 | Roma, Bizans, Romanesk, Gotik, Rönesans ve Barok dönem mimarlığı | | Hafta 7 | Islam sanatı ve mimarlığı | | Hafta 8 | Osmanlı sanatı ve mimarlığı | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Endüstri Devrimi ve sonrası dönem mimarlığı
| | Hafta 11 | 20. yy.dan günümüze çağdaş mimarlık | | Hafta 12 | Sunumlar | | Hafta 13 | 20. yy.dan günümüze çağdaş mimarlık | | Hafta 14 | 20. yy.dan günümüze çağdaş mimarlık | | Hafta 15 | sunumlar | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Tokyay, V.Z., 2010; Mimarlığın Oluşumunda Saydamlığın Işığı, Tasarım Yayın Grubu, İstanbul | | 2 | Elmalı, D., 2005; Mimaride Saydamlık- Opaklık Kavramları ve Cephelerin Algılanmasına Etkileri, YL Tezi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon | | |
1 | Roth, L. M., 2000; Mimarlığın Öyküsü, 1. Baskı, Kabalcı Yayınevi, İstanbul. | | 2 | Curtis, W.J., 2005; Modern Architecture Since 1900, Phaidon Press, Hong Kong | | 3 | Conrads, U., 1991; 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, çev. S. Yavuz, 1. Baskı Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları, Ankara. | | 4 | Anonim, 1998; Arciscope Dergisi, sayı 1, İstanbul | | 5 | Zevi, B., 1990; Mimariyi Görmeyi Öğrenmek, çev. D. Divanlıoğlu, Birsen Yayınevi, İstanbul. | | 6 | Elmalı Şen, D., Candaş Kahya, N., Midilli Sarı, R., Sağsöz, A., 2009. ?The Evolution of Glass in Architecture: Transformation From Material to Skin of Building?, SERES 2009: I. International Seramic, Glass, Porcelain Enemal, Glaze and Pigment Congress, Papers Book, pp. 329-337, 12-14 October, Eskişehir | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 12/11/2014 | 1 | 30 | Sunum | 12 15 | 03/12/2014 24/12/2014 | 2 | 10 | Ödev | 3 5 8 11 | 01/10/2014 15/10/2014 05/11/2014 26/11/2014 | | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | 31/12/2014 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 2 | 4 | 8 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|