|
FIZ 205 | Mekanik Laboratuvarı | 0+0+2 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | FİZİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Belgin KÜÇÜKÖMEROĞLU, Yrd. Doç. Dr. Süleyman BOLAT | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, mekanik dersi ve bazı dağılımlarla ilgili deneyler yapmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | kinematik niceliklerin, trigonometrik fonksiyonların ve diğer mekaniksel niceliklerin grafiklerini oluşturabilir ve bu grafiklerden elde edilen sonuçları analiz edebilir. | 1,6,7 | 1,2,3,4 | ÖK - 2 : | hava rayı deney sisteminin nasıl çalıştığını anlayabilir ve bu sistem üzerinde tek doğrultuda sürekli hareketin oluşumu için gerekli özellikleri kavrayabilir. | 1,6,7 | 1,2,3,4 | ÖK - 3 : | lineer çarpışmaları esnek, yarı-esnek ve esnek olmayan çarpışma olarak sınıflandırabilir. | 1,6,7 | 1,2,3,4 | ÖK - 4 : | hava rayında kızakların periyodik hareketi sağlanarak bunun ile ilgili tüm özellikleri kavrayabilir. | 1,6,7 | 1,2,3,4 | ÖK - 5 : | hava rayı düzeneğinde mevcut hareket kusurunun, sürtünmeden mi yoksa viskozluktan mı olduğunu belirleyebilir. | 1,6,7 | 1,2,3,4 | ÖK - 6 : | elde edilen çeşitli deneysel verilerin istatistiksel dağılım mekanizmalarıyla inceleyebilir. | 1,6,7 | 1,2,3,4 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Türev ve İntegral; Trigonometri Fonksiyonları, Üstel Fonksiyonlar; Hız ve İvme; Çarpışmalar; Yitirici Kuvvetler; Periyotlu Hareket; Yüklenmiş Zar; Olasılık Dağılımı; Binom Dağılımı |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Grupların oluşturulması | | Hafta 2 | Laboratuvar tanıtımı | | Hafta 3 | Mİ 1: Türev ve İntegral | | Hafta 4 | Mİ 2: Trigonometri Fonksiyonları, Üstel Fonksiyonlar | | Hafta 5 | M 1: Hız ve İvme | | Hafta 6 | M 2: Çarpışmalar (1) | | Hafta 7 | Eksiklerin Tamamlanması ve Serbest Çalışma | | Hafta 8 | M 2: Çarpışmalar (2)
| | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | M 3: Yitirici Kuvvetler | | Hafta 11 | M 4: Periyotlu Hareket | | Hafta 12 | Mİ 3: Yüklenmiş Zar | | Hafta 13 | Mİ 4: Olasılık Dağılım | | Hafta 14 | Mİ 5: Binom Dağılımı, II. arasınav | | Hafta 15 | Eksiklerin Tamamlanması ve Serbest Çalışma | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Alan M. Portis and Hugh D. Young, Editör Rauf Nasuhoğlu. Berkeley Fizik Laboratuarı 1, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 23/11/2013 | 1,5 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 13/01/2014 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 2 | 4 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 10 | 20 | Laboratuar çalışması | 2 | 8 | 16 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 4 | 10 | 40 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 105 |
|