|
BOTE4017 | Rehberlik | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğretmen adaylarına rehberlik bilgisi kavramlarını kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3,7,12 | | ÖK - 2 : | Eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğin yeri,önemi ve işlevini ifade eder. | 7 | | ÖK - 3 : | Psikolojik danışma ve rehberlikte hizmet alanları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder. | | | ÖK - 4 : | Rehberlikte temel tutum ve anlayış geliştirir. | 7,12,13,14 | | ÖK - 5 : | İlgili yönetmeliklere göre öğretmenlerin rehberlik hizmetlerindeki görev ve sorumluluklarını geliştirir. | 7 | | ÖK - 6 : | Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini güncel gelişmeler ışığında değerlendirir. | 7,13,14 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş: Rehberliğin Tanımı, Amacı, Kapsamı | | Hafta 2 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri | | Hafta 3 | Rehberliğin İlkeleri | | Hafta 4 | Rehberliğin Başlıca Türleri | | Hafta 5 | Okullarda Rehberlik Hizmet Alanları-Birimleri | | Hafta 6 | Eğitsel Rehberlik | | Hafta 7 | Eğitsel Rehberlik | | Hafta 8 | Mesleki rehberlik ve danışmanlık | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Kişisel Rehberlik | | Hafta 11 | Kişisel Rehberlik | | Hafta 12 | Bireyi Tanıma Teknikleri | | Hafta 13 | Bireyi Tanıma Teknikleri | | Hafta 14 | Özel Eğitim ve Rehberlik | | Hafta 15 | Rehberlikte Örgüt ve Personel | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Can, Gürhan (Ed., 2012). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara:Pegem Akademi. | | |
1 | Kuzgun, Yıldız (2011). Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Ankara:Nobel Yayınları, . | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 14/11/2017 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 04/01/2018 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 108 |
|